Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej,

przeglądałem po raz enty jego filmiki i czy możecie mi podpowiedzieć jak on robi niebo? Ujęcia z kamery wgrywane w postprodukcji, czy pluginy do vraya i render?

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ujecia z kamery

Napisano

 

"A FULL-CG animated piece that tries to illustrate architecture art across a photographic point of view where main subjects

are already-built spaces. Sometimes in an abstract way. Sometimes surreal."

 

to po co mydli oczy na vimeo że full cg?

Napisano
  • Autor

No właśnie tez po przeczytaniu tego trochę mnie zdziwiła opcja z kamera, chociaż najbardziej prawdopodobna.

A na making of widać sfere z siatką, przy tym ujęciu z kamieniem i schodami.

Może pare sfer i różny materiał, ale że aż tak mu to realistycznie wyszło?

 

edit:

na tej stronie co podał koton w komentarzach Alex napisał:

-I think i must make it clear. There are a few non-CG elements in the shortfilm: photographer (shot on greenscreen), pigeons, timelapsed growing flowers, flying airplane and sky backgrounds.

 

-It was ALL rendered on an i7 920 and a QX6850 -very low budget :( -

 

to teraz o czym trzeba poczytać do After Effects żeby takie tło wstawić? :)

Edytowane przez cieply

Napisano

o niczym nie trzbe czytac, wez kamere nakrec niebo, zrob camera mapping na sfere, et voila! on nie sklada tego w AFX, renderuje prosto z vraya, tak jak juz opisano zamapowany film na sfere, albo czesto nawet statyczne zdjecie ze stockow

Napisano

Z tego co sie patrzy na jego making ofy to troche tam w AE sklada. A zeby niebo wrzucic do posta to zadnych cudow nie ma. Render z alpha, pod to footage z niebem i po sprawie.

Napisano

ta pewnie, zwlaszcza jak sie w szybach odbija - no panowie nie tworzmy historii i legend,

zwykla zamapowana hemisfera

Napisano
  • Autor

OK! Mam nagrane niebo. Będziemy dodawać w postprodukcji :)

mirach napisał że: renderujemy alphe i pod to footage.

Dla każdej klatki mam wyrenderować alphe?

Od razu pytanie o DOFa - dla niego też z każdej klatki zdepth?

Poczytałem że DOFPro jest dobry przy animowaniu, ale jak go użyć?

Jak to się składa?... - uczę się:)

(vray + 3d max, mam after effects)

Napisano

Alpha ci sie sama zrobi jesli wyrenderujesz do png czy cos podobnego, zdepth tez trzeba tylko ustawic w render elements.

Napisano

Alex Roman używaz vryja i AE. Do DOF'a uzył plugginu Lenscare.

Depth z elementów jest często o kant dupy więc robi sie go "customowy". Renderuje sie też w passach ale nie w elementach bo są tez, no wiecie.

BTW, renderowanie wszystkiego na raz to jakas pomyłka. Wszystko robi sie w poście.

Odbicia w szybach to dwie sekundy roboty, żadne czary.

Napisano
  • Autor

SimonM - na razie stanęło => sesja zaraz, trzeba dokończyć projekty :)

ale na pewno do tego wrócę i odświeżę temat jak coś wyprodukuję

 

Gordy - odbicia w szybach, co polecasz?

Napisano

Odbicia w szybach to dwie sekundy roboty, żadne czary.

 

Odbicia w szybach to byl tylko przyklad, faktycznie najbardziej prosty

 

.. niemniej u Alexa prawie kazdy material odbija otoczenie,

zrobienie tego w poscie to przypuszczalnie taka przyjemnosc jak pakowanie

sobie kaktusa w tylek... mozna... tylko sa przyjemniejsze sposoby

spedzania czasu i gwarantuje ci ze w kilka sekund nic sensownego bys nie

wymodzil (duzo roznych materialow o roznych stopniach glossiness i

mapowanych wspolczynnikach odbicia, o fresnelu nie mowiac)

Napisano

Odbicia robi się w osobnym pasie. Renderujesz tylko okna (szkło) z materiałem bez diffuse, refraction. Najwydajniej byłoby zbejkowac całe światło (jeśli jest statyczne), diffuse, spec itd. do tekstury na obiektach odbijanych i ustawic te obiekty jako not visible to camera. Zero świateł. Render klatki takiego passa w scanlinie to 2-5 sek. Scanline jest najszybszy, chyba że robisz Motion blur a dla głównych passów używasz Vraya. MB nie bedzie sie wtedy zgadzał więc używasz Vraya i trwa to troche dłużej.

Jesli światło i inne duperele widoczne w odbiciu sa animowane to troche bardziej skomplikowane ale i tak sie opłaca.

Jesli cokolwiek ci nie będzie pasować w finalnej kompozycji, poprawiasz tylko dany element co potrwa minuty, a wierz mi, klienci zawsze maja uwagi i prawie zawsze zmieniają zdanie. Jesli puścisz wszystko na raz to masz przej.... Byłem w tej alei i jest naprawde chu.... przed klientem, supervisorem i reszta firmy która właśnie leci by skopac ci dupe za klatke liczącą sie godzine na farmie a klatek jest 300.

Robiłem ostatnio z 9 bardzo prostych ujęć do reklamy i wychodziło mi ~ 10 passów na obiekt. Koleś od kompo tylko przychodził i mówił gdzie chce mieć blika albo maskę i po 5 min. było gotowe. Zrobił potem z tego magię.

Szkoda tylko, że Max tak ssie jesli o to chodzi.

 

I tak to robie jeśli czegos nie pomieszałem. Późno już. Jeśli ktos ma lepszy sposób chetnie sie go naucze.

Napisano
Odbicia w szybach to byl tylko przyklad, faktycznie najbardziej prosty

 

.. niemniej u Alexa prawie kazdy material odbija otoczenie,

zrobienie tego w poscie to przypuszczalnie taka przyjemnosc jak pakowanie

sobie kaktusa w tylek... mozna... tylko sa przyjemniejsze sposoby

spedzania czasu i gwarantuje ci ze w kilka sekund nic sensownego bys nie

wymodzil (duzo roznych materialow o roznych stopniach glossiness i

mapowanych wspolczynnikach odbicia, o fresnelu nie mowiac)

 

I tu sie mylisz. To bardzo proste rzeczy i szybko sie je robi. Duzo szybciej i wydajniej dlatego że robisz jedna rzecz na raz tylko trzeba wiedziec co sie robi.

Napisano

Gordy, jesli masz na mysli dodawanie

prostych blikow i odbic w stylu Platige Image (podziwiam chlopakow za to jak

wiele potrafia "fejkowac" i jak dobrze im to wychodzi) to wtedy jestem w stanie sie z tym zgodzic,

niemniej jednak nie ma to zbyt wiele wspolnego z poprawnoscia fizyczna

 

post-produkcja to bardzo szerokie pojecie i duze pole do popisu, ale jesli mowa

o zgodnosci fizycznej a nie bylejakosci artystycznej to niestety uzyskanie poprawnego

efektu nie jest takie proste , nawet jak masz wszystkie mozliwe kanaly wyrenderowane

pod post-produkcje to i tak jest to zadanie trudne, a nie tak zbagatelizowane jak to sugerujesz (nie mowimy o jednej plaszczyznie czy kilku obiektach, gdzie da sie

to wszystko ladnie pospinac w post-produkcji, ale mowa o przypadku ogolnym,

tak zeby nie zasuwac 10 tysiecy obiektow w post-produkcji, z ktorych kazdy

ma odmienne charakterystyki BRDF, z mapami, z odbiciem zaleznym od przezroczystosci etc,etc)

 

zgadzam sie ze podczas walki z materia, krotkich terminow i ogolnego rozgoryczenia

tym czego jeszcze chce od nas klient, efektywne oszustwa graficzne sa jak najbardziej

mile widziane...

 

temat byl juz walkowany na forum podczas dyskusji o motion blur i DOF i wielu innych,

sam jestem zwolennikiem "fejkowania" wszystkiego co sie da, tak dlugo jak widz tego

nie zauwaza... ale znajmy granice przyzwoitosci i nie mowmy ze to jest dokladnie to samo co porzadnie wyrenderowany efekt z renderera i to zwlaszca kiedy chodzi

o odbicia - ludzkie oko bardzo szybko wylapuje wszelkie anomalie, zwlaszcza jak

wszystko jest w ruchu i zamiast super-realizmu otrzymujemy cos co na kilometr "traci

myszka"

 

Peace & No Offence

Napisano

tjviking: akurat Roman składa całość w AEF. niema cudów , są po prostu dobre beauty passy, maski i dobra korekcja.

 

a co do fejków etc. to dla mnie renderowanie czegoś "na czysto" jest idiotyzmem. im więcej fejków i więcej sztuczek tym obraz jest lepszy i bardziej plastyczny. a chodzi przecież o plastykę obrazu a nie o fizyczne odwzorowanie rzeczywistości.

 

Napisano
tjviking: akurat Roman składa całość w AEF. niema cudów , są po prostu dobre beauty passy, maski i dobra korekcja.

 

Odeszlismy znow od tematu, Roman nie sklada nieba w

post-pro i nie siedzi godzinami zeby dorobic jego odbicia na wszystkich obiektach...

Owszem, dostawia ludziki, dostawia bliki, dostawia material video

(taki jak drobinki, kleksy etc) robi DOFa w post-pro.. ale nie jest

az takim pojechanym gosciem zeby dostawiac niebo do swojego cudnego

renderu w AFX

Napisano

no z tym niebem to nawet wygodniej by było pojechać osobnym passem niż renderować całość :]

 

ale to ja tak robię, Roman to gość z niewyobażalnym zapędem na fotorealizm. możemy tylko zgadywać ile dodaje w poscie a ile wychodzi mu to z renderów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności