Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

W całej swojej graficznej karierze testowałem bodajże wszystkie dostępne programy 3D, od Maxa po Modo, jednak żaden soft nie przypasował mi tak jak XSI.

 

Od 3 lat jestem wiernym użytkownikiem XSI, program po głębszym wdrożeniu jest genialny, jednak posiada wielka wadę.... Brak tutoriali, bazy materiałów, czy czasu jaki potrzeba poświęcić by znaleźć potrzebne informacje

stawia go w cieniu.

 

Dlatego postanowiłem stworzyć watek w którym wspólnymi silami wymienimy doświadczenie z zakresu renderingu w XSI.

 

Na pierwszy strzał chciałbym pokazać efekt testu jaki przeprowadziłem szukając informacji dotyczących przyspieszenia renderingu używając metody HDR+Final Gathering (bazowałem na informacjach zawartych w serwisach xsibase,cgtalk itp.)

 

Render testowałem na prostej scenie składającej się z 246714 trójkątów,

wszystkie materiały oparłem na domyślnym architectural material

 

mianode.gif

 

przy ustawieniach / aliasing 1x1 / rozdzielczość 400x216 / Final Gathering bez kombinowania (automatycznej) postaci

 

74215383.gif

 

z Diffuse ustawionym na 2, za pierwszym strzałem uzyskałem render w czasie 0:32:25.17, render posiadał nasycenie + GI w miarę do przyjęcia w tego typu projekcie.

 

30788745.gif

 

Następnym moim krokiem była modyfikacja wszystkich materiałów, do każdego materiału dodałem nod Ray_Type_Switch,

 

ray.gif

 

podlinkowałem węzły pod wszystkie kanały z wyjątkiem fg ( podlinkowanie wydłuża rendering) w ustawieniach Ray_Type_Switch, zmieniłem w opcjach Photon rays na Use FG port for final gathering ( zyskałem kontrole na czernią) i.......

90660880.gif

 

VOILA!!!!!

 

uzyskałem render w czasie 0:04:23.03!, blisko 28 minut szybciej! od poprzedniego, na tych samych materiałach, tej samej rozdzielczości w identycznej konfiguracji Final Gathering, dodając tylko jeden nod!

 

Niestety uzyskany efekt jest gorszy od poprzedniego, jest znacznie ciemniejszy (przynajmniej na tych ustawieniach)

testayh.gif

 

co i tak nie stanowi problemu :D, używając Photoshopa w ciągu 10 sekund ( krzywa + barwa nasycenie ) uzyskałem niemal identyczny wynik będąc 28 min do przodu :D...... Cos pięknego!...

 

pozdrawiam i zapraszam do dodawania kolejnych trickow z XSI

Edytowane przez a3stract
  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności