Jump to content

Jak skrócić rendering Tips&Trics


a3stract

Recommended Posts

W całej swojej graficznej karierze testowałem bodajże wszystkie dostępne programy 3D, od Maxa po Modo, jednak żaden soft nie przypasował mi tak jak XSI.

 

Od 3 lat jestem wiernym użytkownikiem XSI, program po głębszym wdrożeniu jest genialny, jednak posiada wielka wadę.... Brak tutoriali, bazy materiałów, czy czasu jaki potrzeba poświęcić by znaleźć potrzebne informacje

stawia go w cieniu.

 

Dlatego postanowiłem stworzyć watek w którym wspólnymi silami wymienimy doświadczenie z zakresu renderingu w XSI.

 

Na pierwszy strzał chciałbym pokazać efekt testu jaki przeprowadziłem szukając informacji dotyczących przyspieszenia renderingu używając metody HDR+Final Gathering (bazowałem na informacjach zawartych w serwisach xsibase,cgtalk itp.)

 

Render testowałem na prostej scenie składającej się z 246714 trójkątów,

wszystkie materiały oparłem na domyślnym architectural material

 

mianode.gif

 

przy ustawieniach / aliasing 1x1 / rozdzielczość 400x216 / Final Gathering bez kombinowania (automatycznej) postaci

 

74215383.gif

 

z Diffuse ustawionym na 2, za pierwszym strzałem uzyskałem render w czasie 0:32:25.17, render posiadał nasycenie + GI w miarę do przyjęcia w tego typu projekcie.

 

30788745.gif

 

Następnym moim krokiem była modyfikacja wszystkich materiałów, do każdego materiału dodałem nod Ray_Type_Switch,

 

ray.gif

 

podlinkowałem węzły pod wszystkie kanały z wyjątkiem fg ( podlinkowanie wydłuża rendering) w ustawieniach Ray_Type_Switch, zmieniłem w opcjach Photon rays na Use FG port for final gathering ( zyskałem kontrole na czernią) i.......

90660880.gif

 

VOILA!!!!!

 

uzyskałem render w czasie 0:04:23.03!, blisko 28 minut szybciej! od poprzedniego, na tych samych materiałach, tej samej rozdzielczości w identycznej konfiguracji Final Gathering, dodając tylko jeden nod!

 

Niestety uzyskany efekt jest gorszy od poprzedniego, jest znacznie ciemniejszy (przynajmniej na tych ustawieniach)

testayh.gif

 

co i tak nie stanowi problemu :D, używając Photoshopa w ciągu 10 sekund ( krzywa + barwa nasycenie ) uzyskałem niemal identyczny wynik będąc 28 min do przodu :D...... Cos pięknego!...

 

pozdrawiam i zapraszam do dodawania kolejnych trickow z XSI

Edited by a3stract
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy