Napisano 20 Grudzień 201014 l Witam, jestem w trakcie pisania pewnej pracki o MentalRayu na uczelnie i aktualnie pracuje nad rozdzialem poswieconym depth of field. I mam pewien problem. Natywnie w majce jest mozliwosc ustawienia depth of field gdzie wystepuje pozycja f stop aperture'a. Niestety w bokeh shaderze MR do kamerki nie moge znalezc takiej pozycji a jedynie circle of confusion kryjace sie pod pozycja "Radius" jak przypszuczam (wnioskuje to na podstawie manuala). W helpie tez jest wspomniane ze radius wspolgra razem z fstopem - jednak nie bardzo wiem jak go ustawic w tym shaderze. Porobwalem zrobic pewne combo - czyli wlaczyc zarowno depth of field na samej kamerze w natywny sposob jak rowniez jednoczesnie dodac bokeh. Wowczas jednak nie bardzo rozumiem w jaki spsob mental sobie liczy point of focus bo zadna z wartosci (ani ta natwyna ani ta z bokeh) nie jest overridowana przez druga i wychodza mi kosmosy. Chyba ze oba ustawie na ta sama wartosc wtedy jest ok. Wiem ze moje pytanie jest dosyc dziwne i wiem jak sie bawic DOFem w renderach - ale podczas pisanai mojej pracy jestem zmuszony udowodnic ze MR liczy sobie rozne zjawiska nie z palca, a z ogolnie znanych wzorow - zaleznosci. I na tym dofie troche sie zatrzymalem bo mi brakuje zmiennych do wzorów z wiki/ksiazek :P. Co smieszniejsze autorzy sami napisali w manualu ze trzeba ustawic "rozwartosc" migawki :D. Sytuacja ma sie podobnie dla XSI gdzie rowniez aby meic dostep do fstopa musze dodac natywnego DOF shadera - a w bokeh leca oczywisice te asme ustawienia co w Mayce. Przypuszczam ze w maxie jest podobnie... Jak ktos uzywa bokeh a nie leci w poscie z DOFem i chcialby mi pomoc to bylbym wielce wdzieczny:P. Wystarczy ze ktos wyjasnilby mi jak dziala polaczenie natwynego dofa z bokhem a ja to juz jakos ubiore w slowa, ze mr czesc parametrow bierze z mayki setttingsow a czesc od siebie :P Recenzent, recenzentem ale sam tez chcialbym to skumac :)
Napisano 5 Styczeń 201114 l Autor Rozumiem ze albo za dlugiego posta napisalem i nikomu nie chcialo sie go czytac, albo temat okazal sie malo interesujacy :P. W kazdym razie, chcialbym sie dopytac czy byloby zapotrzebowanie na umieszczenie tutaj na forum takiej pracy, ktora do tematu renderingu podchodzi rowniez od strony fizycznej. Wszystko jest oczywiscie polaczone bezposrednio z parametrami mentala :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto