Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem w trakcie pisania pewnej pracki o MentalRayu na uczelnie i aktualnie pracuje nad rozdzialem poswieconym depth of field. I mam pewien problem. Natywnie w majce jest mozliwosc ustawienia depth of field gdzie wystepuje pozycja f stop aperture'a. Niestety w bokeh shaderze MR do kamerki nie moge znalezc takiej pozycji a jedynie circle of confusion kryjace sie pod pozycja "Radius" jak przypszuczam (wnioskuje to na podstawie manuala). W helpie tez jest wspomniane ze radius wspolgra razem z fstopem - jednak nie bardzo wiem jak go ustawic w tym shaderze.

 

Porobwalem zrobic pewne combo - czyli wlaczyc zarowno depth of field na samej kamerze w natywny sposob jak rowniez jednoczesnie dodac bokeh. Wowczas jednak nie bardzo rozumiem w jaki spsob mental sobie liczy point of focus bo zadna z wartosci (ani ta natwyna ani ta z bokeh) nie jest overridowana przez druga i wychodza mi kosmosy. Chyba ze oba ustawie na ta sama wartosc wtedy jest ok.

 

Wiem ze moje pytanie jest dosyc dziwne i wiem jak sie bawic DOFem w renderach - ale podczas pisanai mojej pracy jestem zmuszony udowodnic ze MR liczy sobie rozne zjawiska nie z palca, a z ogolnie znanych wzorow - zaleznosci. I na tym dofie troche sie zatrzymalem bo mi brakuje zmiennych do wzorów z wiki/ksiazek :P. Co smieszniejsze autorzy sami napisali w manualu ze trzeba ustawic "rozwartosc" migawki :D.

 

Sytuacja ma sie podobnie dla XSI gdzie rowniez aby meic dostep do fstopa musze dodac natywnego DOF shadera - a w bokeh leca oczywisice te asme ustawienia co w Mayce. Przypuszczam ze w maxie jest podobnie...

 

Jak ktos uzywa bokeh a nie leci w poscie z DOFem i chcialby mi pomoc to bylbym wielce wdzieczny:P. Wystarczy ze ktos wyjasnilby mi jak dziala polaczenie natwynego dofa z bokhem a ja to juz jakos ubiore w slowa, ze mr czesc parametrow bierze z mayki setttingsow a czesc od siebie :P Recenzent, recenzentem ale sam tez chcialbym to skumac :)

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Rozumiem ze albo za dlugiego posta napisalem i nikomu nie chcialo sie go czytac, albo temat okazal sie malo interesujacy :P.

 

W kazdym razie, chcialbym sie dopytac czy byloby zapotrzebowanie na umieszczenie tutaj na forum takiej pracy, ktora do tematu renderingu podchodzi rowniez od strony fizycznej. Wszystko jest oczywiscie polaczone bezposrednio z parametrami mentala :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności