Napisano 15 Styczeń 201114 l Witam, Mam kłopot z kamerą w Maya. Kiedy ustawiam Perspective na camera1, która jest podpięta do okręgu, włączam play, następuje rotacja dookoła obiektu, ale nie jest ona jednostajna - powstaje efekt przybliżania i oddalania się od obiektu, płynność ruchu jest prawidłowa. Bardzo proszę o pomoc. Link do pliku: http://rapidshare.com/files/442688743/esc.ma Pozdrawiam Tomek
Napisano 16 Styczeń 201114 l możesz zrobić tak: usuń tą kamerę, zrób nową, przesuń w to samo miejsce (możesz wykasować historię i zamrozić transformacje). przy okazji w outlinerze zrób porządek z hierarchią, tj. to serducho niech będzie rodzicem precelka. Potem jak już ustawisz widok (musisz patrzeć przez tą kamerę), zaznacz obiekt i wybierz Animate - > Turntable (naciśnij kwadracik, żeby były opcje). W opcjach wybierz np. clockwise (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i 60 klatek na sekundę. Zatwierdź. Stworzy to nową kamerę, z tej, przez która patrzyłeś, która będzie śmigać dookoła obiektu bez żadnych problemów. Jeśli dojdziesz do wniosku, że np. obieg ma być szybszy, to powtórz procedurę zmieniając (zmniejszając, żeby było szybciej) liczbę klatek na sekundę. Pamiętaj jednak, że każdy nowy turntable, to kolejna kamera, wiec nie zapomnij przeskoczyć na odpowiedni widok. Kamery, których nie chcesz, wykasuj w outlinerze. pozdr.
Napisano 16 Styczeń 201114 l Hmm...możesz też stworzyć curve [np okrąg] i podpiąć do niego kamerke poprzez attach to motion path i jest git. Do tego możesz albo ustawić kąt kamery na sztywno [i wtedy camera będzie na przykład zawsze poruszać się prostopadle do linii prawym bokiem do przodu] albo stworzyć locator, podpiąć camerkę aim constraintem pod ten locator i wtedy camerka zawsze bedzie na niego patrzyła niezależnie od tego jaka będzie jej trasa [bo przecież można trochę zmodyfikować owy okrąg]. Mam nadzieję że pomogłem, pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto