Napisano 17 Styczeń 201114 l Witam Mam denerwujący problem z szybkością odświeżania Command Panel oraz Material editor podczas zmiany obiektu / sub edycji oraz materiału. Pewnie w pozostałych panelach tez byłby ten sam problem ale z tymi dwoma najczęściej pracuje. Czy takie odświeżanie to normalna sprawa czy jest to problem zlej konfiguracji sprzętu może win-zgrozy a może samego maxa. W tym roku przesiedliśmy się z maxa 9 na 2011 więc różnica "pokoleń" dość znacząca ale czy ma to aż taki wpływ na wydajność wyświetlania paneli? Viewport śmiga bardzo dobrze. moj sprzęt nie jest jakoś najszybszy: Płyta: ASRock 890GX Extreme3 CPU: AMD Phenom II X6 1055T OC 3,4 z Turbo 4GHz RAM: 8.0GB 2-Kanałowy DDR3 @ 816MHz (9-9-9-24) Kingstone GPU: ATI Radeon HD 4870 1GB SOFT: Windows 7 x64 (bez Areo), 3ds Max Design 2011, V-ray SP5 pozdr masa Edytowane 4 Luty 201114 l przez masa
Napisano 3 Luty 201114 l Autor Porobiłem trochę testów w wolnej chwili i zadziwiające jest zachowanie się CPU podczas przerysowywania UI. świeżo odpalony max ze sceną przygotowaną dzień wcześniej. Wybieram obiekty, materiały i są okropne lagi a najgorzej jest przy wybieraniu świateł photometric z WEB. Procesor pracuje w trybie idle czyli ok 1GHz i ani drgnie... Puscilem render w tle aby obciążyć wszystkie wątki i wkręcic cpu na 3.5GHz. Podczas tych samych czynności opisanych wyżej procesor na czas przerysowania UI obniża częstotliowość jednego rdzenia do 1GHz :( WTF !!!?? a wtedy są dobiero lagi. Pytanie: co powoduje wysyłanie takiej instrukcji do CPU ?? Czy jest to wina przestarzałego interfejsu maxa czy .net 'ów ?? Czy da się na stałe ustawić częstotliwość pracy CPU na maxymalną wartość ? pozdr masa
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto