Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam denerwujący problem z szybkością odświeżania Command Panel oraz Material editor podczas zmiany obiektu / sub edycji oraz materiału. Pewnie w pozostałych panelach tez byłby ten sam problem ale z tymi dwoma najczęściej pracuje. Czy takie odświeżanie to normalna sprawa czy jest to problem zlej konfiguracji sprzętu może win-zgrozy a może samego maxa. W tym roku przesiedliśmy się z maxa 9 na 2011 więc różnica "pokoleń" dość znacząca ale czy ma to aż taki wpływ na wydajność wyświetlania paneli? Viewport śmiga bardzo dobrze.

 

moj sprzęt nie jest jakoś najszybszy:

Płyta: ASRock 890GX Extreme3

CPU: AMD Phenom II X6 1055T OC 3,4 z Turbo 4GHz

RAM: 8.0GB 2-Kanałowy DDR3 @ 816MHz (9-9-9-24) Kingstone

GPU: ATI Radeon HD 4870 1GB

SOFT: Windows 7 x64 (bez Areo), 3ds Max Design 2011, V-ray SP5

 

pozdr masa

Edytowane przez masa

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano
  • Autor

Porobiłem trochę testów w wolnej chwili i zadziwiające jest zachowanie się CPU podczas przerysowywania UI.

 

świeżo odpalony max ze sceną przygotowaną dzień wcześniej. Wybieram obiekty, materiały i są okropne lagi a najgorzej jest przy wybieraniu świateł photometric z WEB. Procesor pracuje w trybie idle czyli ok 1GHz i ani drgnie...

 

Puscilem render w tle aby obciążyć wszystkie wątki i wkręcic cpu na 3.5GHz. Podczas tych samych czynności opisanych wyżej procesor na czas przerysowania UI obniża częstotliowość jednego rdzenia do 1GHz :( WTF !!!?? a wtedy są dobiero lagi.

 

Pytanie: co powoduje wysyłanie takiej instrukcji do CPU ?? Czy jest to wina przestarzałego interfejsu maxa czy .net 'ów ?? Czy da się na stałe ustawić częstotliwość pracy CPU na maxymalną wartość ?

 

pozdr masa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności