matizlob Napisano 30 Styczeń 2011 Share Napisano 30 Styczeń 2011 Witam, chciałbym się spytać, czy jest możliwość (w 3ds maxie) oświetlenia tylko jednego elementu, lecz w ten sposób, aby dawał cień na drugi element, nieoświetlony tym światłem. Tzn. chciałbym oświetlić postać osobnym światłem, lecz wtedy nie będzie jej cienia na podłożu. Ewentualnie pomocna byłaby możliwość oświetlenia postaci wyłącznie w celu wygenerowania cienia. Da się takie cuda zrobić? :) Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matizlob Napisano 30 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2011 oj nikt nie wie ?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buckey Napisano 30 Styczeń 2011 Share Napisano 30 Styczeń 2011 W scanlinie można było tworzyć światła, które nie świeciły tylko rzucały cień - z ujemnym Multiplayer'em i chyba białym kolorem cienia. Ale w mentalu (render fizyczny) nie wiem czy można tak ustawić światła. Możesz wyrenderować dodatkowy Render Pass - cień i połączyć to w programie do compositingu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekp_92 Napisano 30 Styczeń 2011 Share Napisano 30 Styczeń 2011 Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale postaram się pomóc. Wydaje mi się że twój problem sprowadza się do utworzenia cienia w pliku .png czyli bez tła. Osobiście zrobiłbym to tak: w mental ray'u w zakladce Render Elements -->Add-->Shadow, zaznacz opcję Enable Filtering poniżej. Wyrenderuj scenę, i oprócz głównego okienka pojawi Ci się dodatkowe, z cieniem. Zapewne nie będzie on dla Ciebie widoczny, ale po włączeniu Alpha Channel zauważysz cień, zapisz to do pliku .png a w photoshopie już bedziesz wiedzial co zrobic :D, Jeśli moj tok rozumowania i rozwiązania Twojego problemu jest zły, pobaw się w opcjach światła, w rolecie Generals Parametrs-Shadows masz button Exclude (tyle że on eliminuje całkowicie oświetlenie obiektu). Przyznam szczerze że ekspertem nie jestem ale staram się pomóc. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 30 Styczeń 2011 Share Napisano 30 Styczeń 2011 Cień to obszar, do którego nie dociera światło bezpośrednio ze źródła światła na skutek obecności przeszkody ustawionej na drodze promieni świetlnych. Jak więc obiekt A ma rzucać cień na obiekt B, jeśli światło ma nie świecić na obiekt B? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matizlob Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 31 Styczeń 2011 mkeruj - obiekt B jest oświetlony przez inne światło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkeruj Napisano 31 Styczeń 2011 Share Napisano 31 Styczeń 2011 A które światło ma rzucać cień? Naszkicuj może... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matizlob Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Share Napisano 31 Styczeń 2011 (edytowane) Np. na oświetlam otoczenie i podłoże kilkoma światłami z góry (oświetlają one jedynie otoczenie i podłoże). Na podłożu stoi postać, którą chciałbym oświetlić innym światłem, podobnie skierowanym jak te, które oświetlają otoczenie. Niestety jeśli tak zrobię, wtedy na podłożu nie mam cienia postaci. Chciałbym tak zrobić, aby delikatnie oszukać, bo światła oświetlające otoczenie mają inne parametry niż to, którym chciałbym oświetlić postać. Chyba pozostanie mi tylko render pass :) Edytowane 31 Styczeń 2011 przez matizlob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się