Skocz do zawartości

oświetlenie jednego elementu


matizlob

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym się spytać, czy jest możliwość (w 3ds maxie) oświetlenia tylko jednego elementu, lecz w ten sposób, aby dawał cień na drugi element, nieoświetlony tym światłem.

 

Tzn. chciałbym oświetlić postać osobnym światłem, lecz wtedy nie będzie jej cienia na podłożu. Ewentualnie pomocna byłaby możliwość oświetlenia postaci wyłącznie w celu wygenerowania cienia.

 

Da się takie cuda zrobić? :) Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W scanlinie można było tworzyć światła, które nie świeciły tylko rzucały cień - z ujemnym Multiplayer'em i chyba białym kolorem cienia. Ale w mentalu (render fizyczny) nie wiem czy można tak ustawić światła. Możesz wyrenderować dodatkowy Render Pass - cień i połączyć to w programie do compositingu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumialem ale postaram się pomóc. Wydaje mi się że twój problem sprowadza się do utworzenia cienia w pliku .png czyli bez tła. Osobiście zrobiłbym to tak: w mental ray'u w zakladce Render Elements -->Add-->Shadow, zaznacz opcję Enable Filtering poniżej. Wyrenderuj scenę, i oprócz głównego okienka pojawi Ci się dodatkowe, z cieniem. Zapewne nie będzie on dla Ciebie widoczny, ale po włączeniu Alpha Channel zauważysz cień, zapisz to do pliku .png a w photoshopie już bedziesz wiedzial co zrobic :D, Jeśli moj tok rozumowania i rozwiązania Twojego problemu jest zły, pobaw się w opcjach światła, w rolecie Generals Parametrs-Shadows masz button Exclude (tyle że on eliminuje całkowicie oświetlenie obiektu). Przyznam szczerze że ekspertem nie jestem ale staram się pomóc.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cień to obszar, do którego nie dociera światło bezpośrednio ze źródła światła na skutek obecności przeszkody ustawionej na drodze promieni świetlnych.

Jak więc obiekt A ma rzucać cień na obiekt B, jeśli światło ma nie świecić na obiekt B?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. na oświetlam otoczenie i podłoże kilkoma światłami z góry (oświetlają one jedynie otoczenie i podłoże). Na podłożu stoi postać, którą chciałbym oświetlić innym światłem, podobnie skierowanym jak te, które oświetlają otoczenie. Niestety jeśli tak zrobię, wtedy na podłożu nie mam cienia postaci. Chciałbym tak zrobić, aby delikatnie oszukać, bo światła oświetlające otoczenie mają inne parametry niż to, którym chciałbym oświetlić postać. Chyba pozostanie mi tylko render pass :)

Edytowane przez matizlob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności