Napisano 4 Luty 201114 l Witam, zdecydowałem, że najlepszym narzędziem do skomponowania gładkich wygiętych płaszczyzn będzie NURBS surface. I tu mam problem, bo chciałbym nadać tej powierzchni grubość, ale nie wiem jak :(. pomożecie? aa mam blendera beta.
Napisano 4 Luty 201114 l Witam. Użyj modyfikatora Solidify (zakładka z kluczem), parametr Thickness odpowiada za grubość powierzchni. Dodatkowo możesz potrzebować modyfikatora Edge split aby krawędzie materiału były ostre. Pozdro.
Napisano 4 Luty 201114 l Autor strzał w dziesiątkę, dziękuję. A jak zrobić teraz z tego zwykłą edytowalną siatkę? potrzebne mi to bo w jednym miejscu zrobiło się wybrzuszenie i chciałbym naprawić
Napisano 4 Luty 201114 l Jeżeli masz tylko krzywe nurbs to alt+c i opcja "mesh from curve". Mając dodany modyfikator Solidify wystarczy w jego zakładce wybrać Apply (łączy obiekt z modyfikatorem na stałe).
Napisano 6 Luty 201114 l Autor a jeszcze tylko krótko - chce przekopiować obiekty do nowego pliku ze starego, ctrl c i v nie działa, więc jak się kopiuje w blenderze?
Napisano 7 Luty 201114 l Kopiuj/wklej odpada... ale to już wiesz. Możesz eksportować plik który chcesz użyć w innej scenie jako format *.obj (plik/export) i zaimportować w scenie docelowej. Nie wiem czy są jakieś prostsze opcje, może ktoś coś jeszcze podpowie.
Napisano 7 Luty 201114 l spróbuj File-> Append albo File-> Link wybierasz z listy odpowiedni obiekt i kopiuje ci go do Twojego projektu. Opcja Link, jeśli dobrze pamiętam powoduje, że jeśli zmienisz coś w obiekcie w bazowym to zmieni Ci się też obiekt wklejony.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto