Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, zdecydowałem, że najlepszym narzędziem do skomponowania gładkich wygiętych płaszczyzn będzie NURBS surface. I tu mam problem, bo chciałbym nadać tej powierzchni grubość, ale nie wiem jak :(. pomożecie? aa mam blendera beta.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam.

 

Użyj modyfikatora Solidify (zakładka z kluczem), parametr Thickness odpowiada za grubość powierzchni. Dodatkowo możesz potrzebować modyfikatora Edge split aby krawędzie materiału były ostre.

 

Pozdro.

Napisano
  • Autor

strzał w dziesiątkę, dziękuję. A jak zrobić teraz z tego zwykłą edytowalną siatkę? potrzebne mi to bo w jednym miejscu zrobiło się wybrzuszenie i chciałbym naprawić

Napisano

Jeżeli masz tylko krzywe nurbs to alt+c i opcja "mesh from curve". Mając dodany modyfikator Solidify wystarczy w jego zakładce wybrać Apply (łączy obiekt z modyfikatorem na stałe).

Napisano
  • Autor

a jeszcze tylko krótko - chce przekopiować obiekty do nowego pliku ze starego, ctrl c i v nie działa, więc jak się kopiuje w blenderze?

Napisano

Kopiuj/wklej odpada... ale to już wiesz. Możesz eksportować plik który chcesz użyć w innej scenie jako format *.obj (plik/export) i zaimportować w scenie docelowej. Nie wiem czy są jakieś prostsze opcje, może ktoś coś jeszcze podpowie.

Napisano

spróbuj File-> Append albo File-> Link wybierasz z listy odpowiedni obiekt i kopiuje ci go do Twojego projektu. Opcja Link, jeśli dobrze pamiętam powoduje, że jeśli zmienisz coś w obiekcie w bazowym to zmieni Ci się też obiekt wklejony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności