Skocz do zawartości

Problem z nakładaniem materiału - [Odbicie lustrzane]


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dreamer1x6xX
Napisano

Witam wszystkich grafiką 3D zajmuje się od kilku dni, używam 3ds Max 9. A więc do rzeczy mam w pełni wymodelowaną scenę - jestem na poziomie nakładania tekstur. Wcześniej wszystko wychodziło bez większych problemów - jednak gdy zachciało mi się, aby podłoga sceny dawała odbicie lustrzane (Tak jakby była wypolerowana na wysoki połysk:D).

 

Napotkałem problem, a mianowicie wygląda to tak jak na SS: http://img818.imageshack.us/img818/1531/odbiciie.jpg

.

Materiał, którego użyłem na powierzchnie płaskie podłogi składa się:

- z jednej bitmapy (symulującej cząstki marmuru)

-mapy Float Mirror (powodującej połysk oraz lustrzane odbicie)

 

Jak widać na SS jest te odbicie lustrzane na podłodze - jednak od podłogi odbijają się też pionowe krawędzie poszczególnych schodków co psuje cały efekt. Nie mam pojęcia jak się tego pozbyć, tak aby od powierzchni podłogi nie odbijały się te pionowe krawędzie schodków,

aby wszystko gładko się odbijało. Grzebałem w ustawieniach mapy Float Mirror jednak nic z tego. Może istnieje jakaś opcja, że wybiera się jakiś obiekt, płaszczyznę i odbicie na tą wybraną część nie działa - coś jak opcja Extrude w Oświetleniu. Liczę na waszą pomoc - czekam na odpowiedzi. Pozdro.:)

 

PS:Jestem kompletnym newbie więc proszę odpowiadać w miarę zrozumiałym dla mnie językiem. xD

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Popular Days

Popular Days

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności