Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam taką sytuację:

 

mam postać znajdującą się w pomieszczeniu,

to pomieszczenie ma wpływ na kolorystykę i oświetlenie postaci,

chciałbym aby wyrenderowana została tylko sama postać,

lecz aby pozostał na niej wpływ pomieszczenia,

 

zdaję sobię sprawę, że jest to pytanie banalne, wiele razy na forum ktoś pytał o renderowanie warstwami, lecz naprawdę nie znalazłem nic, co mogłoby mi pomóć,

 

z góry dziękuję za każdą pomoc

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. zaznacz postać.

2. prawy przycisk "Object properties"

3. Object ID daj na 1

4. Zakładka Rendering-> Render Setup -> Render Elements -> Add -> Multi Matte Element

5. zaznacz chaczyk przy jedynce.

6. Wyrenderuj

 

dostaniesz gotową maskę dzięki której wyizolujesz swoją postać.

 

To jedna z najszybszych i najsprawniejszych metod. Zabawa z Matte object nie ma sensu.

Ps. Dostaniesz kolorową maskę. Prawdopodobnie czerwoną. Wtedy wchodzisz w kanały, i kopiujesz sobie kanał który cię interesuje. Potem wstawiasz w obrazku jako maskę.

Napisano
  • Autor

dziękuję za szybką odpowiedź,

pojawiły się jednak pewne kłopoty :)

 

nie mam multi matte element - pracuję na 3ds max 2010 z mental rayem, może to ma na to wpływ?

użyłem zwykłego matte, nie wiem czemu jednak nie uwzględnia mi elementów z materiałem skóry, czyli np. głowę całkowicie ignoruje i nie umieszcza w dodatkowym przebiegu, jeśli do głowy przypiszę inny materiał, wtedy jest już ok, dziwne :)

Napisano
  • Autor

wiecie może, czemu w kanale alpha nie uwzględnia mi materiału skóry (fast skin material)? co może być tego przyczyną?

 

będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.