Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam taką sytuację:

 

mam postać znajdującą się w pomieszczeniu,

to pomieszczenie ma wpływ na kolorystykę i oświetlenie postaci,

chciałbym aby wyrenderowana została tylko sama postać,

lecz aby pozostał na niej wpływ pomieszczenia,

 

zdaję sobię sprawę, że jest to pytanie banalne, wiele razy na forum ktoś pytał o renderowanie warstwami, lecz naprawdę nie znalazłem nic, co mogłoby mi pomóć,

 

z góry dziękuję za każdą pomoc

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. zaznacz postać.

2. prawy przycisk "Object properties"

3. Object ID daj na 1

4. Zakładka Rendering-> Render Setup -> Render Elements -> Add -> Multi Matte Element

5. zaznacz chaczyk przy jedynce.

6. Wyrenderuj

 

dostaniesz gotową maskę dzięki której wyizolujesz swoją postać.

 

To jedna z najszybszych i najsprawniejszych metod. Zabawa z Matte object nie ma sensu.

Ps. Dostaniesz kolorową maskę. Prawdopodobnie czerwoną. Wtedy wchodzisz w kanały, i kopiujesz sobie kanał który cię interesuje. Potem wstawiasz w obrazku jako maskę.

Napisano
  • Autor

dziękuję za szybką odpowiedź,

pojawiły się jednak pewne kłopoty :)

 

nie mam multi matte element - pracuję na 3ds max 2010 z mental rayem, może to ma na to wpływ?

użyłem zwykłego matte, nie wiem czemu jednak nie uwzględnia mi elementów z materiałem skóry, czyli np. głowę całkowicie ignoruje i nie umieszcza w dodatkowym przebiegu, jeśli do głowy przypiszę inny materiał, wtedy jest już ok, dziwne :)

Napisano
  • Autor

wiecie może, czemu w kanale alpha nie uwzględnia mi materiału skóry (fast skin material)? co może być tego przyczyną?

 

będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności