Napisano 18 Luty 201114 l Witam, mam taką sytuację: mam postać znajdującą się w pomieszczeniu, to pomieszczenie ma wpływ na kolorystykę i oświetlenie postaci, chciałbym aby wyrenderowana została tylko sama postać, lecz aby pozostał na niej wpływ pomieszczenia, zdaję sobię sprawę, że jest to pytanie banalne, wiele razy na forum ktoś pytał o renderowanie warstwami, lecz naprawdę nie znalazłem nic, co mogłoby mi pomóć, z góry dziękuję za każdą pomoc
Napisano 18 Luty 201114 l 1. zaznacz postać. 2. prawy przycisk "Object properties" 3. Object ID daj na 1 4. Zakładka Rendering-> Render Setup -> Render Elements -> Add -> Multi Matte Element 5. zaznacz chaczyk przy jedynce. 6. Wyrenderuj dostaniesz gotową maskę dzięki której wyizolujesz swoją postać. To jedna z najszybszych i najsprawniejszych metod. Zabawa z Matte object nie ma sensu. Ps. Dostaniesz kolorową maskę. Prawdopodobnie czerwoną. Wtedy wchodzisz w kanały, i kopiujesz sobie kanał który cię interesuje. Potem wstawiasz w obrazku jako maskę.
Napisano 18 Luty 201114 l Autor dziękuję za szybką odpowiedź, pojawiły się jednak pewne kłopoty :) nie mam multi matte element - pracuję na 3ds max 2010 z mental rayem, może to ma na to wpływ? użyłem zwykłego matte, nie wiem czemu jednak nie uwzględnia mi elementów z materiałem skóry, czyli np. głowę całkowicie ignoruje i nie umieszcza w dodatkowym przebiegu, jeśli do głowy przypiszę inny materiał, wtedy jest już ok, dziwne :)
Napisano 24 Luty 201114 l Autor wiecie może, czemu w kanale alpha nie uwzględnia mi materiału skóry (fast skin material)? co może być tego przyczyną? będę bardzo wdzięczny za pomoc :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto