Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam taką sytuację:

 

mam postać znajdującą się w pomieszczeniu,

to pomieszczenie ma wpływ na kolorystykę i oświetlenie postaci,

chciałbym aby wyrenderowana została tylko sama postać,

lecz aby pozostał na niej wpływ pomieszczenia,

 

zdaję sobię sprawę, że jest to pytanie banalne, wiele razy na forum ktoś pytał o renderowanie warstwami, lecz naprawdę nie znalazłem nic, co mogłoby mi pomóć,

 

z góry dziękuję za każdą pomoc

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

1. zaznacz postać.

2. prawy przycisk "Object properties"

3. Object ID daj na 1

4. Zakładka Rendering-> Render Setup -> Render Elements -> Add -> Multi Matte Element

5. zaznacz chaczyk przy jedynce.

6. Wyrenderuj

 

dostaniesz gotową maskę dzięki której wyizolujesz swoją postać.

 

To jedna z najszybszych i najsprawniejszych metod. Zabawa z Matte object nie ma sensu.

Ps. Dostaniesz kolorową maskę. Prawdopodobnie czerwoną. Wtedy wchodzisz w kanały, i kopiujesz sobie kanał który cię interesuje. Potem wstawiasz w obrazku jako maskę.

Napisano

dziękuję za szybką odpowiedź,

pojawiły się jednak pewne kłopoty :)

 

nie mam multi matte element - pracuję na 3ds max 2010 z mental rayem, może to ma na to wpływ?

użyłem zwykłego matte, nie wiem czemu jednak nie uwzględnia mi elementów z materiałem skóry, czyli np. głowę całkowicie ignoruje i nie umieszcza w dodatkowym przebiegu, jeśli do głowy przypiszę inny materiał, wtedy jest już ok, dziwne :)

Napisano

wiecie może, czemu w kanale alpha nie uwzględnia mi materiału skóry (fast skin material)? co może być tego przyczyną?

 

będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności