matizlob Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Witam, mam taką sytuację: mam postać znajdującą się w pomieszczeniu, to pomieszczenie ma wpływ na kolorystykę i oświetlenie postaci, chciałbym aby wyrenderowana została tylko sama postać, lecz aby pozostał na niej wpływ pomieszczenia, zdaję sobię sprawę, że jest to pytanie banalne, wiele razy na forum ktoś pytał o renderowanie warstwami, lecz naprawdę nie znalazłem nic, co mogłoby mi pomóć, z góry dziękuję za każdą pomoc
Lis Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 1. zaznacz postać. 2. prawy przycisk "Object properties" 3. Object ID daj na 1 4. Zakładka Rendering-> Render Setup -> Render Elements -> Add -> Multi Matte Element 5. zaznacz chaczyk przy jedynce. 6. Wyrenderuj dostaniesz gotową maskę dzięki której wyizolujesz swoją postać. To jedna z najszybszych i najsprawniejszych metod. Zabawa z Matte object nie ma sensu. Ps. Dostaniesz kolorową maskę. Prawdopodobnie czerwoną. Wtedy wchodzisz w kanały, i kopiujesz sobie kanał który cię interesuje. Potem wstawiasz w obrazku jako maskę.
matizlob Napisano 18 Luty 2011 Autor Napisano 18 Luty 2011 dziękuję za szybką odpowiedź, pojawiły się jednak pewne kłopoty :) nie mam multi matte element - pracuję na 3ds max 2010 z mental rayem, może to ma na to wpływ? użyłem zwykłego matte, nie wiem czemu jednak nie uwzględnia mi elementów z materiałem skóry, czyli np. głowę całkowicie ignoruje i nie umieszcza w dodatkowym przebiegu, jeśli do głowy przypiszę inny materiał, wtedy jest już ok, dziwne :)
matizlob Napisano 24 Luty 2011 Autor Napisano 24 Luty 2011 wiecie może, czemu w kanale alpha nie uwzględnia mi materiału skóry (fast skin material)? co może być tego przyczyną? będę bardzo wdzięczny za pomoc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się