Gość jutjub Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Witam, Modeluję w sketchup`ie, renderuję w maxwell`u 2.5.1. Ustawienia, itd w maxwell studio. Mam bardzo pilne wizualizacje do zrobienia i mega problem jakim jest skalowanie ściągniętych ze strony maxwella materiałów. np. znalazłem fajną trawę: http://resources.maxwellrender.com/search.php#page=1&mode=1&id=3332&search=grass&v1=0&v2=0&tipo= U mnie wygląda ona jak jakieś wielkie choinki. Wiem, że pewnie to banalne pytanie ale ja już nie mam siły: jak zmniejszyć skalę, tak aby dostosować do mojego obiektu. W tutkach które oglądałem wyglądało to tak że gość miał materiał z 1 warstwą po czym ustawiał np. Method na Tile XY (w texture picker) + zabawa wartościami "Repeat". Wszystko mu się pięknie skalowało. Materiał z trawą ma 2 warstwy "basic" i "displacement" i jedyne co wykminiłem to że jak zmienie w zakladce displacement "height" z procentów na metry to się zmniejszy wysokość. Ale na szerokość i długość jest dziwnie wielka. Zabawa wartościami repeat zdaje się w ogóle nie mieć wpływu na skalę. Z kolei ten materiał http://resources.maxwellrender.com/search.php#page=1&mode=1&search=gabiones&v1=0&v2=0&tipo= ma 3 warstwy: "reflections", "color base" i "bsdf" no i problem jeszcze większy. Wydaje mi się, że próbowałem wszystkich możliwych kombinacji. Czy jest opcja na skalowanie jednym ruchem wszystkich "warstw" materiału jednocześnie? Jak tak, to gdzie to znaleźć? Proszę o pomoc! Z góry dziękuję. :o
zdeno Napisano 21 Marzec 2011 Napisano 21 Marzec 2011 ten podgląd maxwellowych materiałów ma 4cm tak też to raczej ze skalą twojej sceny jest coś nie tak. obadaj w ustawieniach keczupa czy nie masz sceny zrobionej w milimetrach. Dla maxwella podstawową jednostką jest 1metr. nie znam się na skeczapie to ciężko powiedzieć które guziczki wciskać. co do dispclacementu - używanie opcji procentowej a nie konkretnej wysokości metrycznej jest debilizmem, szczególnie kiedy udostępnia się materiały całemu światu. Zatem widać, że ta trawa którą ściągnąłeś nie była tworzona przez mastera. Lepiej szpernij jeszcze raz. Co do "skalowania" materiałów to można to robić w zasadzie poprzez TILE w ustawieniach wszystkich textur po kolei (z palca). Cały trik polega na tym aby plugin dobrze wyexportował scenę. Bo maxwell jest wrażliwy na fizyczne wielkości i scena o rozmiarach 4 mm X 4 mm będzie kompletnie inaczej wyglądała niż taka 4metry X 4metry. Zatem najpierw upewnij się, że ze skalą wszystko w porzadku. Jeżeli w porządku to śmigaj ustawieniami TILE w texturach. Jest też szansa, że w skeczapie jest jakieś ustawienie globalnego TILE dla mapowania textur, ale to już musiałbyś spytać w innym dziale.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się