Grzechu 12 Napisano 27 Marzec 2011 Napisano 27 Marzec 2011 Hej Mam model siana - base mesh i plany, które dodają szczegółowości. Wiec, jak otexturować model mając texture siana oraz kanał alpha w jednym tak aby na jednym elemencie modelu była przezroczystość (czyli ten plane) a na drugim (base mesh) nie? Chodzi tu o oszczędność textur 1 zamiast 2 - model do gry :)
malte Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Najprostszy sposób to jesli masz alfę w jednym .tif razem z obrazkiem ,to ładujesz ją przez "diffuse" do slota . Jeśli to umieszczasz na np plane to wyłączasz "Use Real-World Scale", tilling 1:1/ przy tych samych wspołczynnikach proporcji obrazka tif i plane'a/ Potem wracasz do parent przeciągasz "M" spod diffuse do przycisku koło "opacity", potwierdź jako "Instance". Może wyjśc dobrze wymaskowane, ale blady obrazek. Klikasz Material/Map navigator w Material Editor, klikasz opacity map w drzewku i otwierasz roletę "Bitmap parameters" w Edytorze. W opcjach "Mono Chanel Output" przełączasz z "RGB Intensity" na "Alpha" i powinno być raczej ok.
malte Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 tzn ładujesz dany plik do slota , bo niejasno napisałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się