Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

Mam model siana - base mesh i plany, które dodają szczegółowości. Wiec, jak otexturować model mając texture siana oraz kanał alpha w jednym tak aby na jednym elemencie modelu była przezroczystość (czyli ten plane) a na drugim (base mesh) nie? Chodzi tu o oszczędność textur 1 zamiast 2 - model do gry :)

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Najprostszy sposób to jesli masz alfę w jednym .tif razem z obrazkiem ,to ładujesz ją przez "diffuse" do slota .

Jeśli to umieszczasz na np plane to wyłączasz "Use Real-World Scale", tilling 1:1/ przy tych samych wspołczynnikach proporcji obrazka tif i plane'a/

Potem wracasz do parent przeciągasz "M" spod diffuse do przycisku koło "opacity", potwierdź jako "Instance". Może wyjśc dobrze wymaskowane, ale

blady obrazek. Klikasz Material/Map navigator w Material Editor, klikasz opacity map w drzewku i otwierasz roletę "Bitmap parameters" w Edytorze.

W opcjach "Mono Chanel Output" przełączasz z "RGB Intensity" na "Alpha" i powinno być raczej ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności