steve Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Witam Realizuję projekt w którym duży zbiór obiektów porusza się po określonej trajektorii (zbiór składa się dla uproszczenia np ze sfery, sześcianu i ostrosłupa). Obiekty nie mają lecieć po ścieżce jeden za drugim tylko lekko rozproszone wokół ścieżki. Zadanie wygląda na dość proste ale napotkałem na dwa podstawowe problemy, których nie potrafię rozwiazać.. Pierwszy to kolizje obiektów między sobą. Test przeprowadziłem używając splajnu o określonym kształcie, PathFollow i emitera SuperSpray (czyli mogłem użyć tylko jednego rodzaju bryły jako wzoru cząsteczki). I tu już kłopot >cząsteczki przy włączonej opcji kolizji, ustawionej odpowiednio skali w scenie, nadal miejscami się przenikają!! Drugi to jak stworzyć taką gromadę z paru różnych brył? czy mogę puścić po jednej ścieżce 3 "strumienie" z SuperSpray na raz żeby się nawzajem nie przenikały (znowu problem kolizji)? Może jest na to jakiś wypróbowany sposób.. Program to 3ds max 2009. Pozdrawiam
mirach Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Zamiast super spray pobaw sie Particle Flow, na poczatku moze wygladac troche przerazajaco, ale daje o wiele wieksza kontrole i podpiecie 3 roznych ksztaltow nie bedzie problemem. Co do przenikania sie i kolizii. Czasteczka w maxie to punkt w przestrzeni. I on liczy kolizje tych punktow a nie geometrii podpietej pod owe punkty. Mozna to probowac symulowac np ustawic zeby czasteczki nie zblizaly sie do siebie bardziej niz x. Ale zeby max sprawdzal kolizje geometrii podpietej pod czasteczki potrzebujesz do tego dolozyc jakies pluginy, jesli dobrze mi sie zdaje to np Orbaz ma do tego narzedzia. Moze tez RayFire ci pomoze ale tu juz wchodze na niepewne dla siebie wody, wiec pewien nie jestem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się