Napisano 17 Czerwiec 200420 l Witam :) Ostatnio mam mały problem z jednym projektem, (tutkiem) ... czy możecie mi wyjaśnić, w jaki sposób dodać linie do siatki obiektu ... bo tak ... narysowałem sobie kwadrat za pomocą, line, na którym są obiekty ... siatka między bokami ma nie przechodzić przez obiekty ... lecz przyklejać się do krawędzi ... od ścianki do krawędzi obiektu ... ja to zrobić, z tutka, z którego się uczę nie bardzo rozumiem :( ... co prawda zrobiłem inaczej, zastosowałem plane ... ustawiłem siatkę, i wykasowałem niechciane wierzchołki siatki przesuwając część ... i w sumie nie jest źle :) ... ale to nie znaczy, że nie chce znać odpowiedzi na pytanie ... bo jak zacznę robić trudniejsze rzeczy to na zawał padnę :)
Napisano 17 Czerwiec 200420 l Autor A o to tutek Konkretnie nie rozumiem części 7 ... Do splajnu dodajemy modyfikator Edit Spline i tworzymy siatkę terenu. Rysując dodatkowe splajny używamy opcji Create Line z rolety Geometry. Koniecznie włączamy przyciąganie do wierzchołków opcją Customize: Grid and Snap Settings: Vertex. Bardzo przydatna będzie ponadto opcja Cross Insert dostępna w Sub Object: Vertex wstawiająca na przecięciu się dwóch splajnów wierzchołki.[...] To co na żółto zrozumiałem i wykonałem ... mam problem z tym na czerwono ... nie moge chyba znaleźć ... ślepy chyba jestem [Wyedytowany dnia 17-6-2004 > Huter]
Napisano 18 Czerwiec 200420 l no chyba jestes slepy :p, przejdz na poziom vertexow i pod opcja Weld (chyba wiesz gdzie jest?) - zjedz 4 buttony nizej i tam zobaczysz Cross Insert
Napisano 18 Czerwiec 200420 l Autor jest jest ... przeszedłem do veretxów ... jestem w zakładce Modify, rozwijam panel Geometry i widze Weld ... ale trzeba zjechać 5 buttonów :) ... wielkie dzięki :P ...
Napisano 18 Czerwiec 200420 l Autor Jeszcze jedno pytanie ... ale najpierw cytat: po ukończeniu siatki stanowiącej bazę dla terenu zaznaczamy wszystkie wierzchołki nie należący do trasy i zmieniamy ich typ na Smooth. Na tym etapie siatka terenu jest mieszaniną wierzchołków typu Corner, Bezier i Smooth. Gdybyśmy nie zmienili typu wierzchołków, to podczas przypisywania modyfikatora Surface teren mógłby nie zostać wygładzony zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Nie wiem czy coś wcześniej spieprzyłem czy czegoś nie rozumien ... to co na żołto zrobiłem ... pozostałość nie bardzo rozumiem ... mam pytanie, gdy orzechodze m menu Modify, mam zastosowane rozne modyfikatory, ale gdy wychodze z nich i przechodze do głównego obiektu siatka ... znika :/ ... czemu? Jak wchodze do mofikacji \"Edit Spline\" to ją widze ... pobrałem ten etap ale autor ma tego modyfikatora z trzy razy zastosowanego ... może mi to ktoś wyjaśnić? Czemu jemu zastaje a mi nie? Coś pomnołem? Bleeee ... własnie klinołem na modyfikator \"CrossSection\" i zobaczyłem w oknie top: Czy to normalne? Cholercia, pierszy tutek który postawił mi znaczny problem :/ ... a wydawało mi się że robiłem już trudniejsze rzeczy :( [Wyedytowany dnia 18-6-2004 > Huter]
Napisano 18 Czerwiec 200420 l Autor no ba :) ... stwierdziłem że cos zrobiłem źle... to zrobiłem odnowa, no i jest ciekawie ... ale znów problem ... był, już go opisywałem, a tu max zmienił zdanie :) Ale inne pytanie ... o to obrazek z tutka: Stosuje Surface jak jest kazane, ale mi pojawiaja się tak jak na tutku wypełniona siatka, no przynajmniej w paru miejscach, reszta nie, co źle zrobiłem, źle połaczyłem???? Są tylko kropeczki ... to już część 11 ... chciałem pobrać plik maxa, ale \"Error 404\" :( ... co powinienem zrobić by po zastosowaniu Surface wszystko ładnie mi się pojawiło jak na obrazku u góry???? Bo skoro Noise ładnie wyruchał teren to chyba są poprawnie polączone, a może nie?
Napisano 18 Czerwiec 200420 l Autor Rozumiem ... mmmmm ... pobawie się innym razem (nie mam czasu) ... ale przed chwilą zrobiłem innego tutka ... pieknie wyszedł :) ... ale spotkałem tak określenie \"Scollapsuj\" Nie mam pojęcia co autor miał na myśli ...prosiłbym jeszcze o wyjaśnienie tego ... w sumię to nie raz to widziałem, i teoretycznie wiem o co chodzi, ale praktycznie nie wiem jak to zastosować :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto