Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Od jakiegoś czasu modeluję mały murowany kościółek, docelowo planuję zrobić około 10 renderów ( bryła + ciekawe detale ). Pytanie moje jest odnośnie metody modelowania, a dokładniej używania 'smooth' (modeluję w Maya). Używać czy nie używać? Na chwilę obecną rozmieszczam krawędzie w ten sposób, aby po kliknięciu 3 na klawiaturze efekt był jak najbardziej mnie zadowalający. Aby nie mieć nadmiaru polygonów elementy których nie będzie widać ograniczam tylko do części widocznej (wywalam tylne ścianki itp). Czy dobrze robię? Czy wizualizację powinienem robić bez wygładzania 'smooth', a wygładzać nagromadzeniem krawędzi na rogach (chamfer to się chyba w max'ie nazywało)?

 

Kolejne pytanie to jaka jest różnica pomiędzy klawiszem 3 a modyfikatorem 'smooth'?

 

Dodam jeszcze że nie mam pojęcia jak będzie się to teksturowało, bo wciąż się uczę. Domyślam się jednak że bez smooth'a teksturowanie byłoby łatwiejsze. Na moje szczęście nie ma na obiekcie widocznej cegły itp, ściany są pomalowane na jednolity kolor.

 

Z góry dzięki za odpowiedź :)

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Chrupek3D
Napisano

prawdopodobnie 3-ka to tylko podgląd. Mayka ma w menu, nie pamiętam którym, ale na pewno w 3 pierwszych ;) taką opcję "convert" (czyjakośtak), gdzie możesz sobie zamienić - na stałe - swój prosty obiekt, na ten z podglądu (kiedy naciskasz 3-kę).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności