Dhag Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 Witam, Od jakiegoś czasu modeluję mały murowany kościółek, docelowo planuję zrobić około 10 renderów ( bryła + ciekawe detale ). Pytanie moje jest odnośnie metody modelowania, a dokładniej używania 'smooth' (modeluję w Maya). Używać czy nie używać? Na chwilę obecną rozmieszczam krawędzie w ten sposób, aby po kliknięciu 3 na klawiaturze efekt był jak najbardziej mnie zadowalający. Aby nie mieć nadmiaru polygonów elementy których nie będzie widać ograniczam tylko do części widocznej (wywalam tylne ścianki itp). Czy dobrze robię? Czy wizualizację powinienem robić bez wygładzania 'smooth', a wygładzać nagromadzeniem krawędzi na rogach (chamfer to się chyba w max'ie nazywało)? Kolejne pytanie to jaka jest różnica pomiędzy klawiszem 3 a modyfikatorem 'smooth'? Dodam jeszcze że nie mam pojęcia jak będzie się to teksturowało, bo wciąż się uczę. Domyślam się jednak że bez smooth'a teksturowanie byłoby łatwiejsze. Na moje szczęście nie ma na obiekcie widocznej cegły itp, ściany są pomalowane na jednolity kolor. Z góry dzięki za odpowiedź :)
Gość Chrupek3D Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 prawdopodobnie 3-ka to tylko podgląd. Mayka ma w menu, nie pamiętam którym, ale na pewno w 3 pierwszych ;) taką opcję "convert" (czyjakośtak), gdzie możesz sobie zamienić - na stałe - swój prosty obiekt, na ten z podglądu (kiedy naciskasz 3-kę).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się