Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

1. Czy przy tworzeniu obiektów low-poly, które mają być bazą dla geometrii dodawanej przez shader Height Map Displacement powinno się zwracać uwagę na topologię? Chodzi mi o problem który można napotkać np. przy tworzeniu topologii do Zbrusha. Jeśli w określonym miejscu na obiekcie nie ma wystarczającej liczby quadów to po teselacji może być ich za mało by "wyciągnąć" szczegóły.Czy powinno się zadbać o równomierny rozkład poligonów i zagęszczać topologie w miejscach gdzie chce się mieć więcej szczegółów? Czy używać przede wszystkim quadów czy można użyć trójkątów? Czy może wyżej wspomniany shader nie jest ograniczony przez bazową topologię i wyciągnie dowolną ilość detali nawet z pojedyńczego poligonu?

 

2. Mam problem z kustomowym tłem dla mapy mr Physical Sky. Tworzyłem tła w formacie hdr. przy pomocy shadera WrapAround bądz programu VUE. Tła wyświetlają się w każdym przypadku przy kontroli ekspozycji innej niż mr Photographic i wyłączonej. W przypadku kontroli mr Photographic podwyższenie wartości RGB Level w polu Output czyni tło widocznym, ale

tylko gdy mam kamerę "na podwórku". Gdy wybieram kamerę w pomieszczeniu (zmieniają się właściwe ustawienia ekspozycji) widać tylko pustą niebieską tapetę, żadnych detali.

Próbowałem zmieniać kolejno wszystkie ustawienia by poprzez eleminację odnależć powodujący to czynnik, nic z tego.

 

3. W materiale Arch & Design wybór innych templejtów niż trzy pierwsze, nie przynosi mi żadnych efektów. Mogę wybrać templejt w zakładce ale kulka w edytorze nie zmienia się.

Nie modyfikowałem plików instalacji maxa. Używam maxa 9.

 

Dziękuję za ewentualną pomoc.

  • Wyświetleń 862
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności