Gość meniskusab Napisano 23 Kwiecień 2011 Share Napisano 23 Kwiecień 2011 1. Czy przy tworzeniu obiektów low-poly, które mają być bazą dla geometrii dodawanej przez shader Height Map Displacement powinno się zwracać uwagę na topologię? Chodzi mi o problem który można napotkać np. przy tworzeniu topologii do Zbrusha. Jeśli w określonym miejscu na obiekcie nie ma wystarczającej liczby quadów to po teselacji może być ich za mało by "wyciągnąć" szczegóły.Czy powinno się zadbać o równomierny rozkład poligonów i zagęszczać topologie w miejscach gdzie chce się mieć więcej szczegółów? Czy używać przede wszystkim quadów czy można użyć trójkątów? Czy może wyżej wspomniany shader nie jest ograniczony przez bazową topologię i wyciągnie dowolną ilość detali nawet z pojedyńczego poligonu? 2. Mam problem z kustomowym tłem dla mapy mr Physical Sky. Tworzyłem tła w formacie hdr. przy pomocy shadera WrapAround bądz programu VUE. Tła wyświetlają się w każdym przypadku przy kontroli ekspozycji innej niż mr Photographic i wyłączonej. W przypadku kontroli mr Photographic podwyższenie wartości RGB Level w polu Output czyni tło widocznym, ale tylko gdy mam kamerę "na podwórku". Gdy wybieram kamerę w pomieszczeniu (zmieniają się właściwe ustawienia ekspozycji) widać tylko pustą niebieską tapetę, żadnych detali. Próbowałem zmieniać kolejno wszystkie ustawienia by poprzez eleminację odnależć powodujący to czynnik, nic z tego. 3. W materiale Arch & Design wybór innych templejtów niż trzy pierwsze, nie przynosi mi żadnych efektów. Mogę wybrać templejt w zakładce ale kulka w edytorze nie zmienia się. Nie modyfikowałem plików instalacji maxa. Używam maxa 9. Dziękuję za ewentualną pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się