Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich.

Poniższy render jest częścią większego projektu mieszkania - dłubanego wieczorami dla własnej satysfakcji.

Pokoik istnieje naprawdę, z drobnymi zmianami kolorystycznymi (np dywan oryginalnie jest nieco innego koloru i wzoru). Meble (oprócz sofy) są autentyczne - wymodelowane z dokładnością do 1 cm. W sumie dużo mebli to na tym ujęciu nie widać bo część jest po drugiej stronie pokoju. Wieżyczka na komodzie jest autentyczna, wymodelowana, oryginalnie na kolumnach są jeszcze osłonki. Najtrudniej jest mi zrobić jednak realistyczny materiał narożnej sofy, ten jak widać nie wyszedł zbyt realistycznie. Jestem ciekaw Waszych opinii odnośnie samego renderingu, kogoś kto spojrzy na to "świeżym okiem". Robiąc ostatnio bardzo dużo testów z v-rayem, realistycznym oświetleniem, balansem bieli, materiałami itd... sam już nie potrafię chyba na to spojrzeć obiektywnie:).

 

test9c_hnarwpa.jpg

Edytowane przez GustavJoseph
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dziękuję wszystkim za opinie i komentarze, postaram się może wrzucić jeszcze coś niedługo, z innego ujęcia:) Chociaż zdaję sobie sprawę że nie jest to poziom jaki niektórzy tu prezentują ale pracuję nad tym i wciąż doskonalę swoje umiejętności w Maxie, Mentalu i Vrayu, a myślę że przyjdzie też czas na Maxwella i Fryrendera (chociaż 2x już się do nich przymierzałem bo jakość renderów podoba mi się w nich najbardziej, ale jakoś nie mogę się przemóc chociażby na zupełnie inną strukturę materiałów i taką sobie integrację z Maxem).

Napisano

Hej

 

Dorzuce sie do tego grona komentazy jakie dostales ;)

Scenka wyglada niezle, chociaz ten rowerek naprawde jest zbedny - niby urozmaica widok, ale kompletnie nie pasuje.

Najwiecej co mozna sie czepiac to do materialow, dywan i sofa przypominają mi mokry cement a nie tkanine.

Co do swiatla to wyglada niezle, ale brakuje mi troche temperatury, czyste biale swiatlo wyglada dosc klinicznie.

Nie wiem czy jest sens rzucac sie na 4 renderery na raz, ale kazdy uczy sie po swojemu wiec pozostaje poczekac co ci z tych testow wyjdzie :)

Napisano

Hej mirach, wiedziałem że jak nikt nic nie pisze od wczoraj to nie jest zbyt dobrze, a Twoja odpowiedź to potwierdziła. Ale dzięki, bo ja już nie umiem chyba trzeźwo spojrzeć na tą scenkę, widzisz dywan wydawał mi się akurat ok, co do sofy to wiedziałem że schrzaniona. Światło to Skylight i portale (i sunlight ale nie wpada przez okna) ale faktycznie masz rację to nie wygląda zbyt dobrze, może balans światła jest zły w kamerze i render za bardzo wchodzi w cyjanozieleń. Rowerek dałem bo mam dzieciaka który właśnie na takim podobnym rowerku pomykał sobie po tym pokoju (ta scena jest na podstawie realnego pokoju). Teraz dzieciak podrósł a rowerek został w scenie:) Za to teraz w rzeczywistości w tym pokoju jest pełno zabawek porozwalane no ale już nie będę ich raczej wstawiał do tego pomieszczenia bo kto by to wymodelował, a pozatym dzieciak dostaje niedługo swój pokój i tam będzie trzymał swoje graty:).

Dzięki za krytykę, na postawie Twojej wypowiedzi wiem jak to widzą inni i na czym powinienem się skupić. Pozdrawiam.

Napisano

Wiesz, jak dla mnie ta scena nie jest jakos strasznie zla. Wg mnie malo kto komentuje bo scena jest tak... po srodku. Nie ma w niej nic strasznie razacego w oczy do czego mozna sie latwo przyczepic, ale tez nie powala niczym na kolana.

 

A, jeszcze jedno. Pomysl nad kompozycja sceny i co chcesz pokazac. W tym momencie sofa jest ucieta, stol jest uciety, a najbardziej rzuca sie w oczy tenze rowerek :)

 

pozdrawiam

Napisano

Jak by zakryć dolną połowę rendera to wygląda naprawdę dobrze, ale dolna część sprawia u mnie wrażenie domku dla lalek. Może przez ten blur albo rowerek.

Napisano

Dzięki wszystkim za krytyczne i bardzo przydatne opinie. Rowerek rzeczywiście do usunięcia.

Scena jak pisałem wcześniej oświetlona zwykłym skylightem,a w oknach są powstawiane portale, vrasysun też świeci ale postawiłem go tak żeby światło nie wpadało do środka.

'Matik' starałem się ustawić kamerę jak w rzeczywistości, dałem dość jasny obiektyw f2.0 żeby uzyskać głębię ostrości co miało dodać realizmu, na krzesłach po prawej chyba wygląda ok?. Nie widzę akurat w tym DOFie nic złego chociaż ten vrayowski DOF chyba nie wygląda najlepiej na tym rowerku (trochę sztucznie co już wcześniej zauważyłem na innych vrayowych renderach). Może ten DOF jest zbyt wygładzony albo bokeh źle ustawiony (kiedyś zrobiłem render z DOFem w mentalu i tam naprawdę wyszedł elegancko).

"Mirach' patrząc na twoje portfolio to można się doła nabawić, może kiedyś taki poziom osiągnę:)

Mógłbym zwiększyć pole widzenia żeby więcej pokazać ale wtedy DOF się zmniejsza a ja właśnie chciałem ten efekt uzyskać. W takim małym pomieszczeniu około 4x5,5m bardzo ciężko manewrować kamerą żeby wszystko pokazać na jednym ujęciu. Chyba że wyjechałbym kamerą poza ściany.

W każdym razie scenka będzie dopracowywana sukcesywnie i jakby co to wrzucę rendery.

Render robiłem z LWF gamma 2.2, oryginalnie we framebufferze wyszedł dość blado i mało kontrastowo, pokręciłem trochę krzywymi, poziomami, ekspozycją i wyszło jak wyszło.

Pozdrawiam wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności