Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam takie pytanko.

 

Jak należy poustawiać aftera i zinterpretować wideo, żebym po wyrenderowaniu pokolorowanego materiału uzyskał takie same kolory jak te w projekcie?

 

(Monitor mam skalibrowany)

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dobra juz chyba do tego doszedlem. Jak źle mówię to poproszę o poprawe.

 

Ustawiam sobie aftera na sRGB, sprawdzam w interprete footage danego klipu czy wszystko gra, renderuje H.264 i jest w miare ok

 

z tym, że jest jedna rzecz która mi się nie podoba... mam wrażenie jakby wyrenderowany materiał był mniej nasycony, ale nie chodzi mi tu o saturacje tylko raczej o taką "głębię koloru"...

 

wcześniej zrobiłem taki błąd, że nie przypisałem w afterze sRGB do klipu... myślałem, że jak materiał kręcony jest w sRGB (7D) to w afterze wszysto wczytuje sie z tym profilem ale to byl moj błąd :)

Napisano

to nie tylko kwestia aftera. Z jakiegos powodu niektore kodeki wypluwaja h.264 (i nie tylko) z przesunietymi poziomami czerni, wszystko wydaje sie lekko szare i wyplowiale. Ja z aftera renderuje do jpg czy innego cholerstwa, a potem do h.264 uzywam malego programiku ProCoder3, z jakiegos (nieznanego mi :) powodu zachowuje bardzo ladnie poziomy czerni.

Napisano
myślałem, że jak materiał kręcony jest w sRGB (7D) to w afterze wszysto wczytuje sie z tym profilem ale to byl moj błąd :)

 

Niestety nie ;)

 

Ten sam problem ma 550D.

 

W zależności do czego wyrzucasz plik finalny i jaki kodek używasz, mogą być paro procentowe różnice w kolorach niestety :/

 

Dochodzi tutaj także problem z kompresją oraz przeliczaniem piksli, czego efektem jest rozbieżność opisana wyżej.

 

Ale jeżeli problem jest minimalny, to radzę przymknąć na niego oko -- od pewnego czasu tak robię podczas eksportowania materiału HD i śpię przez to spokojniej ;)

Napisano (edytowane)

Z H264 to jest jakis bug ktory zwieksza jasnosc. Mozna to rozwiazac na szereg sposobow (google).

Co do renderowania do sekwencji to panowie, do wszystkiego tylko nie JPG, to najgorsze co moze byc. Ok zalezy od zastosowan ale JPG jest bleee.

Ja osobisci zaczaem jak juz sklejam sekwencje to renderuje do nieskompresowanego AVI. Potem zas uzywam tego programiku - TMPEG do kompresji. Naprawde potrafi dobrze scisnac material i to z dobrymi efektami.

 

EDIT:

dzięki, a znasz może mirach jakiś darmowy program do zlepienia tych tifow spowrotem w video?

polecam VirtualDub

Edytowane przez guru

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności