sicio Napisano 27 Czerwiec 2011 Napisano 27 Czerwiec 2011 Witam Próbuję zaimportowaną armaturę bvh z ruchem sparentować do postaci, aby otrzymać naturalny ruch postaci. Obecnie napotkałem przeszkodę taką, że importuję plik bvh jako armaturę. Moja postać ma rozłożone ręce na znak krzyża, natomiast reset position jest z rękoma wzdłuż tułowia. Robię to tak, że zaimportowaną armaturę skaluję do rozmiarów oraz ustawiam żeby mniej więcej była na miejscu modelu. Kolejno wciskam X-Ray i Reset Position wtedy dokładnie skaluję i staram się jak najlepiej dopasować armaturę do postaci. Następnie przechodzę do Edit Mode i ustawiam kości tak by pasowały do obiektu(ręce z pozycji wzdłuż tułowia do pozycji krzyża). Na koniec przechodzę do Pose Mode i naciskam Alt+R czyli clear rotation. I nie wychodzi mi, bo samo ułożenie już tak szkieletu zmienia strukturę ruchu bvh i przykładowo po zmianie rotacji rak są one w ruchu przekręcone. Ma ktoś jakieś porady co źle robię? W deform options mam zaznaczone Vertex Groups oraz Qaternion(Envelopes odznaczyłem) nie wiem sam, która opcja lepiej pomaga tworzyć grupy, ale w tutorialu tak radzili. Drugą sprawą jest czy ktoś ma jakieś doświadczenia z weight paint? przy zaznaczaniu grup vertexów lepiej zaznaczyć więcej przynależących do danej kości? I czy vertexy mogą należeć do 2 grup jednocześnie? (a późnej w weight paint wartość 0, gdzie nie chcę by kość miała wpływ?) Z góry przepraszam jeśli moje pytania są banalne ale próbuję i nie mogę tego rozgryźć...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się