BoasBlue Napisano 17 Lipiec 2011 Share Napisano 17 Lipiec 2011 Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na forum. Szukałem dobrego tutka związanego z modyfikatorem skin lecz niestety nie znalazłem, dlatego zakładam ten temat. Wcześniej pracowałem na modyfikatorze physique ale jest on dość uciążliwy i krytykowany przez wielu użytkowników, dlatego postanowiłem nauczyć się modyfikatora "SKIN". Potrzebna mi jakaś podstawa, żeby w ogóle ruszyć i zrozumieć funkcje. Także, jeżeli ktoś ma dar tłumaczenia lub posiada gdzieś w zakładkach link do zrozumiałego tutoriala, proszę napisać, będę bardzo wdzięczny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 17 Lipiec 2011 Share Napisano 17 Lipiec 2011 Nie znalazles po polsku, czy w ogole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoasBlue Napisano 17 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2011 znalazłem pare tutków ale między każdym były duże rozbieżności i raczej ciężko było z tego ruszyć. Potrzebuje tylko podstawy od której móglbym zacząć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 17 Lipiec 2011 Share Napisano 17 Lipiec 2011 To moze po prostu Help? Opisane najlepiej i najdokladniej. W uproszczeniu idea jest taka, ze modyfikator Skin przypisuje vertexy do wybranych kosci. Mozesz edytowac te przypisania za pomoca tzw. malowania wag. Po prostu pedzlem "malujesz" sile, z jaka kosc oddzialuje na vertex. Jest to rodzaj skinowania z najwieksza kontrola nad deformacjami. Teraz wczytaj sie w szczegoly :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoasBlue Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2011 Można na moim przykładzie wyjaśnić jak maja być kolory rozłożone? Czy te najcieplejsze mają być ustawione pod daną kość, aby możliwe jaknajmniej ingerowały w inną/sąsiednią ? Ustawiając różne wartości w weigh nie zauważałem też żadnych zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 18 Lipiec 2011 Share Napisano 18 Lipiec 2011 im cieplejszy tym mocniej odworowuje ruch kosci. zazwyczaj trzeba mocno modyfikowac te podstawowe zakresy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoasBlue Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2011 jeszcze mam pytanie nie dotyczące tematu. Jak przyłączyć szkielet do postaci aby ten przy przemieszczaniu ciała "kierował" się za nim. Select and Link w tym wypadku nie chce działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 18 Lipiec 2011 Share Napisano 18 Lipiec 2011 Nie mozesz jednoczesnie podpiac mesha do kosci i kosci do mesha :) Oskinowana postac rusza sie razem z koscmi, nie odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoasBlue Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2011 czyli jak mam np wykonać skok postaci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 18 Lipiec 2011 Share Napisano 18 Lipiec 2011 animujac kosci. W naturze kosci sa rusztowaniem i poruszane sa przez miesnie. W 3d to kosci poruszaja wszystkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoasBlue Napisano 18 Lipiec 2011 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2011 Taka natura człowieka, że czasem zamiast pomyśleć, woli poczekać na gotowe. Idąc po obiad pomyślałem sobie, no przecież, poprzez track selection można przemieszczać postać, czego ja na to od razu nie wpadłem :) Sory za offtop. Gdybym miał jeszcze jakies pytania dotyczące modyfikatora skin, będę pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się