Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post na forum.

 

Szukałem dobrego tutka związanego z modyfikatorem skin lecz niestety nie znalazłem, dlatego zakładam ten temat.

Wcześniej pracowałem na modyfikatorze physique ale jest on dość uciążliwy i krytykowany przez wielu użytkowników, dlatego postanowiłem nauczyć się modyfikatora "SKIN".

Potrzebna mi jakaś podstawa, żeby w ogóle ruszyć i zrozumieć funkcje. Także, jeżeli ktoś ma dar tłumaczenia lub posiada gdzieś w zakładkach link do zrozumiałego tutoriala, proszę napisać, będę bardzo wdzięczny :)

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

znalazłem pare tutków ale między każdym były duże rozbieżności i raczej ciężko było z tego ruszyć. Potrzebuje tylko podstawy od której móglbym zacząć.

Napisano

To moze po prostu Help? Opisane najlepiej i najdokladniej.

 

W uproszczeniu idea jest taka, ze modyfikator Skin przypisuje vertexy do wybranych kosci. Mozesz edytowac te przypisania za pomoca tzw. malowania wag. Po prostu pedzlem "malujesz" sile, z jaka kosc oddzialuje na vertex. Jest to rodzaj skinowania z najwieksza kontrola nad deformacjami.

 

Teraz wczytaj sie w szczegoly :)

Napisano
  • Autor

miednic.jpg

 

Można na moim przykładzie wyjaśnić jak maja być kolory rozłożone? Czy te najcieplejsze mają być ustawione pod daną kość, aby możliwe jaknajmniej ingerowały w inną/sąsiednią ? Ustawiając różne wartości w weigh nie zauważałem też żadnych zmian.

Napisano

im cieplejszy tym mocniej odworowuje ruch kosci. zazwyczaj trzeba mocno modyfikowac te podstawowe zakresy

Napisano
  • Autor

jeszcze mam pytanie nie dotyczące tematu. Jak przyłączyć szkielet do postaci aby ten przy przemieszczaniu ciała "kierował" się za nim. Select and Link w tym wypadku nie chce działać

Napisano

Nie mozesz jednoczesnie podpiac mesha do kosci i kosci do mesha :)

 

Oskinowana postac rusza sie razem z koscmi, nie odwrotnie.

Napisano

animujac kosci.

 

W naturze kosci sa rusztowaniem i poruszane sa przez miesnie. W 3d to kosci poruszaja wszystkim.

Napisano
  • Autor

Taka natura człowieka, że czasem zamiast pomyśleć, woli poczekać na gotowe.

Idąc po obiad pomyślałem sobie, no przecież, poprzez track selection można przemieszczać postać, czego ja na to od razu nie wpadłem :) Sory za offtop. Gdybym miał jeszcze jakies pytania dotyczące modyfikatora skin, będę pisać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności