Vit Napisano 20 Lipiec 2011 Napisano 20 Lipiec 2011 tworze jakieś tam wizualizacje mebli drewnianych i aby krawędzie nie były ostre jak brzytwa fazuje je chamferem tylko po tym zabiegu powstaje problem z rozłożeniem teksturki w tych sfazowanych miejscach, na obiekcie mam uvw map z boxem. W związku z tym pytanie do ludzi z duza praktyką czy fazować krawedzie chaferem czy moze uzyć czegoś innego, jak podchodzicie do układnia tekstury w takich miejscach ? Czy może detachować takie fragmenty i dawać tam uvm map z walcem ? post dotyczy zrówno modelowania jak i mapowania wiec mam nadzieje ze admin mnie stad nie pogoni. soft max 2012
Adanedhel Napisano 20 Lipiec 2011 Napisano 20 Lipiec 2011 mozesz teksturowac uzywajac unwrap UVW. wtedy zaznaczasz tylko fazowanie klikasz np planar map i skalujesz do porzadanych rozmiarow i gotowe. najlepiej poszukaj jakiegos tutka na ten temat. dosyc prosty sposob i masz kontrole nad poszczegolnymi plaszczyznami w obiekcie, a nie nad calym obiektem. dodatkowo tym modyfikatorem mozesz dobrze rozprowadzic mape po np. łuku. pzdr
KoMic Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 zaczac uzywac materialu typy arch&design>special effects>round corners
Rekomendowane odpowiedzi