Gość jajko Napisano 24 Lipiec 2011 Napisano 24 Lipiec 2011 Witam! Mam odwieczny powtarzający się problem dotyczący oświetlenia sztucznego w renderingu wnętrza i nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania. Problem polega na tym, że gdy oświetlam scenę światłem sztucznym w (3dmax + mental ray + photometric light + IES) i umieszczam to światło w środku lampy to uzyskuję efekt jakby lampa co prawda oświetlała pomieszczenie, jednak sama nie świeciła - nie widać źródła światła. Wygląda to tak, jakby zgaszona lampa dawała światło, ale sama pozostawała ciemna, nie rozświetlona. Rozumiem, że rozświetlenie nie jest widoczne gdy lampa/klosz jest wykonana z materiału nieprzezroczystego. Jednak problem ten mam w momencie gdy używam lamp szklanych lub wykonanych z półprzezroczystego materiału (np. papieru). Nie mam pojęcia jak uzyskać efekt rozświetlenia lampy. Będę Wam naprawdę wdzięczna za pomoc, bo ten problem męczy mnie już od paru miesięcy i nie mogę znaleźć rozwiązania :/
Gość numnah Napisano 11 Sierpień 2011 Napisano 11 Sierpień 2011 Pytanie zadałeś dość dawno i może już nie chcesz wcale odpowiedzi ;) Być może problem rozwiąże ustawienie materiału z którego wykonany jest klosz na 2-sided.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się