Napisano 24 Lipiec 201113 l Witam! Mam odwieczny powtarzający się problem dotyczący oświetlenia sztucznego w renderingu wnętrza i nigdzie nie mogę znaleźć rozwiązania. Problem polega na tym, że gdy oświetlam scenę światłem sztucznym w (3dmax + mental ray + photometric light + IES) i umieszczam to światło w środku lampy to uzyskuję efekt jakby lampa co prawda oświetlała pomieszczenie, jednak sama nie świeciła - nie widać źródła światła. Wygląda to tak, jakby zgaszona lampa dawała światło, ale sama pozostawała ciemna, nie rozświetlona. Rozumiem, że rozświetlenie nie jest widoczne gdy lampa/klosz jest wykonana z materiału nieprzezroczystego. Jednak problem ten mam w momencie gdy używam lamp szklanych lub wykonanych z półprzezroczystego materiału (np. papieru). Nie mam pojęcia jak uzyskać efekt rozświetlenia lampy. Będę Wam naprawdę wdzięczna za pomoc, bo ten problem męczy mnie już od paru miesięcy i nie mogę znaleźć rozwiązania :/
Napisano 11 Sierpień 201113 l Pytanie zadałeś dość dawno i może już nie chcesz wcale odpowiedzi ;) Być może problem rozwiąże ustawienie materiału z którego wykonany jest klosz na 2-sided.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto