Darthapul Napisano 9 Lipiec 2004 Napisano 9 Lipiec 2004 Witam! Zadalem dzis to pytanie na forum3d.kom-net.pl, ale nie kazdy tam musi zagladac, postanowilem wiec sprobowac tez tutaj: Z uporem godnym lepszej sprawy (ale NIE z własengo wyboru) szukam mozliwosci wypuszczenia sensownego pliku cadowskiego z maxa. Chodzi tu o format, a nie dokladnosc modelu - celem jest wyfrezowanie modelu pod potrzeby wzornictwa przemyslowego. Problem w tym, ze model jest editable poly, co nie daje sie wyeksportowac do np. formatu IGS, gdyz opiera sie on an NURBS, a obiekt editable poly nie daje sie nawet zaimportowac do obiektu typu NURBS (udaje sie to tylko z obiektami definiowanymi typu BOX etc nie przeksztalconymi do jakiejkolwiek formy edytowalnej siatki). Usilowalem wykorzystac Rhinocerosa do tego celu, ale przeksztalcenie MeshToNurb obiektu o kilkudziesieciu tysiacach polygonow jest szalenstwem bo Rhino przeksztalca kazdy polygon do osbnej powierzchni NURBS. Moze ktos z Was zna jakas sensowna metode rozwiazania tej kabaly? Paulus
Bzyku Napisano 9 Lipiec 2004 Napisano 9 Lipiec 2004 no a jak niby chcialbys przekonwertowac mesh/poly na NURBS to jest calkowicie co innego inna topologia. zaimportowac mozesz do cadowskiego softwaru jako STL. no ale dalej bedzie to poly. wiec metody na konwersje poly na nurbs nie ma i raczej nie spodziewaj ze takie cos kiedys wogole wymyslą. odwrotnie się da nurbs to poly...
Darthapul Napisano 9 Lipiec 2004 Autor Napisano 9 Lipiec 2004 THX za odzew! Wlasnie kombinowalem nad wykorystaniem innego softu. Moze cos cadowskiego... jakis ProE, Ugraphics lub SolidEdge? Obecny problem to juz nie IGS, ale STL (mozna go puscic z Maxa) i STP (nie mozna)...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się