kizia3d Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 (edytowane) Panowie jak wyciagnoc Vektory ze splina ? przyklad dla wyjasnienia sprawy: kolka leci po splinie i zostawia za soba partickle ktore maja swoje velocity podpiete do vektora w zdloz splina, tak by sie zawijaly razem z nim dodatkowo chcialbym kontrolowac te velocity po gradiencie odleglosci od srodka splina by najbardziej zewnetrzne byly bardziej podatne na turbulencje. dzieks. Edytowane 25 Listopad 2011 przez kizia3d
tmdag Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 (edytowane) polyframem mozesz wyciagnac tangent ktory bedzie wzdloz spline'a badz vopsopem mozesz odjac punkt od poprzedniego punktu (i nie zapomnij tego znormalizowac dla bezpieczenstwa ) centroidem (np $CEX $CEY ...) mozesz sobie wyciagnac srodek, zmierzyc odleglosc i przemnozyc to przez swoja turbulencje czyli mnozenie np przez cos takiego: fit(length($CEX-$TX, $CEY-$TY, $CEZ-$TZ), 0, 9, 0, 1) jezeli chodzi o odleglosc od punktow splina do punktow zewnetrznych to musisz wyliczyc dlugosc wektora miedzy zewnetrznymi punktami a punktami spline'a. do tego mozna by zresamplowac splina by miec wiecej punktow a nawet zrobic teracje po pointcloudzie (w vopie) i zrobic lookup tylko w interesujacym cie radius'ie Czyli w vop sopie otwierasz pc open, wskazujesz sciezke na np node powyzej (`op:opinputpath("../out", 0)`, ustawiasz max points, radius iterujesz przez punkty, odejmujac P punktu zewnetrznego z P punktu z pointcloud, mierzysz dlugosc, najlepiej to fit'nac i wowczas mnozysz przez turbulencje. (mozesz tez wartosc wynikowa z vopa zapisac jako osobny, nowy atrybut i uzyc go do kontroli turbulencji jezeli jest ona w osobnym nodzie) jak by co to cho na Skype, pomoge ci to ustawic :) Edytowane 25 Listopad 2011 przez tmdag
kizia3d Napisano 25 Listopad 2011 Autor Napisano 25 Listopad 2011 (edytowane) kurcze wlasnie znalazlem na forum houdiniego effekt podobny do tego co chcialem osiagnac ale jak zobaczylem jak to jest zrobione to umarlem :) to mnie troszke przeraza :/ Edytowane 25 Listopad 2011 przez kizia3d
SYmek Napisano 25 Listopad 2011 Napisano 25 Listopad 2011 W podanym tam linku (http://www.peterclaes.be/tutorials/PeterClaesThesis/index.html) jest właściwie wszystko, co powinieneś wiedzieć o fluidach w Houdinim. Nie pękaj :)
cichysit Napisano 5 Grudzień 2011 Napisano 5 Grudzień 2011 @SYmek, fajny tutek @kizia3d Polecam przejrzeć strony sidefx w zakładkach tutorials http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=134&Itemid=344 http://vimeo.com/groups/76584/album/3193 tu masz jeszcze parę tutków
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się