Napisano 25 Listopad 201113 l Panowie jak wyciagnoc Vektory ze splina ? przyklad dla wyjasnienia sprawy: kolka leci po splinie i zostawia za soba partickle ktore maja swoje velocity podpiete do vektora w zdloz splina, tak by sie zawijaly razem z nim dodatkowo chcialbym kontrolowac te velocity po gradiencie odleglosci od srodka splina by najbardziej zewnetrzne byly bardziej podatne na turbulencje. dzieks. Edytowane 25 Listopad 201113 l przez kizia3d
Napisano 25 Listopad 201113 l polyframem mozesz wyciagnac tangent ktory bedzie wzdloz spline'a badz vopsopem mozesz odjac punkt od poprzedniego punktu (i nie zapomnij tego znormalizowac dla bezpieczenstwa ) centroidem (np $CEX $CEY ...) mozesz sobie wyciagnac srodek, zmierzyc odleglosc i przemnozyc to przez swoja turbulencje czyli mnozenie np przez cos takiego: fit(length($CEX-$TX, $CEY-$TY, $CEZ-$TZ), 0, 9, 0, 1) jezeli chodzi o odleglosc od punktow splina do punktow zewnetrznych to musisz wyliczyc dlugosc wektora miedzy zewnetrznymi punktami a punktami spline'a. do tego mozna by zresamplowac splina by miec wiecej punktow a nawet zrobic teracje po pointcloudzie (w vopie) i zrobic lookup tylko w interesujacym cie radius'ie Czyli w vop sopie otwierasz pc open, wskazujesz sciezke na np node powyzej (`op:opinputpath("../out", 0)`, ustawiasz max points, radius iterujesz przez punkty, odejmujac P punktu zewnetrznego z P punktu z pointcloud, mierzysz dlugosc, najlepiej to fit'nac i wowczas mnozysz przez turbulencje. (mozesz tez wartosc wynikowa z vopa zapisac jako osobny, nowy atrybut i uzyc go do kontroli turbulencji jezeli jest ona w osobnym nodzie) jak by co to cho na Skype, pomoge ci to ustawic :) Edytowane 25 Listopad 201113 l przez tmdag
Napisano 25 Listopad 201113 l Autor kurcze wlasnie znalazlem na forum houdiniego effekt podobny do tego co chcialem osiagnac ale jak zobaczylem jak to jest zrobione to umarlem :) to mnie troszke przeraza :/ Edytowane 25 Listopad 201113 l przez kizia3d
Napisano 25 Listopad 201113 l W podanym tam linku (http://www.peterclaes.be/tutorials/PeterClaesThesis/index.html) jest właściwie wszystko, co powinieneś wiedzieć o fluidach w Houdinim. Nie pękaj :)
Napisano 5 Grudzień 201113 l @SYmek, fajny tutek @kizia3d Polecam przejrzeć strony sidefx w zakładkach tutorials http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=134&Itemid=344 http://vimeo.com/groups/76584/album/3193 tu masz jeszcze parę tutków
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto