Gość smajler Napisano 14 Grudzień 2011 Napisano 14 Grudzień 2011 Witajcie pisze pewien projekt w openGL i mam wykorzystac ustawienie kamery z 3ds maxa. Dostalem kartke z taka macierza i nic wiecej: camera transformation: [-0.007877, -0999873, -0.013804] [-0.050222, -0.013391, 0.998648] [-0.998706, 0.008560, -0.050110] [-666.493, -28.1239, 11.2804] camera focal len: 0.154917 Z tego co samemu udalo mi sie odszukac to drugi wiersz jest to Up vector a czwarty to pozycja. Wie ktos moze dokladnie co oznaczaja poszczegolne wartosci i jak wygladala by zamiana na kamere w openGL. gluLookAt(vec3 position, vec3 target, vec3 up)
tmdag Napisano 14 Grudzień 2011 Napisano 14 Grudzień 2011 (edytowane) Nie znam sie na maxie ale zapewne to macierz rotacji + pozycja czyli: [XROTx, XROTy, ZROTz] [0] [YROTx, YROTy, YROTz ] [0] [ZROTx, ZROTy, ZROTz] [0] [ POSx, POSy, POSz ] [1] Zwroc uwage na ekstremalna wartosc w X (co moze byc wlasnie twoim targetem) i na coordynate system 3D Maxa Edytowane 14 Grudzień 2011 przez tmdag
Gość smajler Napisano 14 Grudzień 2011 Napisano 14 Grudzień 2011 ta ekstremalna wartosc to blad powinno byc 0.99..
tmdag Napisano 14 Grudzień 2011 Napisano 14 Grudzień 2011 domyslam sie ale nawet z 0.99 jest dosc dlugi ten wektor
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się