Skocz do zawartości

macierz kamery 3d studio max


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie pisze pewien projekt w openGL i mam wykorzystac ustawienie kamery z 3ds maxa. Dostalem kartke z taka macierza i nic wiecej:

camera transformation:

[-0.007877, -0999873, -0.013804]

[-0.050222, -0.013391, 0.998648]

[-0.998706, 0.008560, -0.050110]

[-666.493, -28.1239, 11.2804]

camera focal len:

0.154917

 

Z tego co samemu udalo mi sie odszukac to drugi wiersz jest to Up vector a czwarty to pozycja. Wie ktos moze dokladnie co oznaczaja poszczegolne wartosci i jak wygladala by zamiana na kamere w openGL.

 

gluLookAt(vec3 position, vec3 target, vec3 up)

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Nie znam sie na maxie ale zapewne to macierz rotacji + pozycja

czyli:

 

[XROTx, XROTy, ZROTz] [0]

[YROTx, YROTy, YROTz ] [0]

[ZROTx, ZROTy, ZROTz] [0]

[ POSx, POSy, POSz ] [1]

 

Zwroc uwage na ekstremalna wartosc w X (co moze byc wlasnie twoim targetem) i na coordynate system 3D Maxa

Edytowane przez tmdag
Napisano

ta ekstremalna wartosc to blad powinno byc 0.99..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności