Napisano 14 Grudzień 201113 l Witajcie pisze pewien projekt w openGL i mam wykorzystac ustawienie kamery z 3ds maxa. Dostalem kartke z taka macierza i nic wiecej: camera transformation: [-0.007877, -0999873, -0.013804] [-0.050222, -0.013391, 0.998648] [-0.998706, 0.008560, -0.050110] [-666.493, -28.1239, 11.2804] camera focal len: 0.154917 Z tego co samemu udalo mi sie odszukac to drugi wiersz jest to Up vector a czwarty to pozycja. Wie ktos moze dokladnie co oznaczaja poszczegolne wartosci i jak wygladala by zamiana na kamere w openGL. gluLookAt(vec3 position, vec3 target, vec3 up)
Napisano 14 Grudzień 201113 l Nie znam sie na maxie ale zapewne to macierz rotacji + pozycja czyli: [XROTx, XROTy, ZROTz] [0] [YROTx, YROTy, YROTz ] [0] [ZROTx, ZROTy, ZROTz] [0] [ POSx, POSy, POSz ] [1] Zwroc uwage na ekstremalna wartosc w X (co moze byc wlasnie twoim targetem) i na coordynate system 3D Maxa Edytowane 14 Grudzień 201113 l przez tmdag
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto