Skocz do zawartości

Brak opcji w nowym maxie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość lolopol565
Napisano

Witam, mam 3ds max 2012 i chciałem zrobić szklaną kule według tego poradnika: http://www.max3d.pl/tut.php?id=237 lecz gdy mam ustawiać w material editor po wybraniu raytrace to nie mam opcji shininess i shininess strenght, zamiast tego mam specular level i glossines. Da się może jakoś zrobić aby ten nowy 3ds max miał wgląd starego?? Bo pewnie jeszcze nie raz będe tutaj zaglądał i szukał u was pomocy jak coś zrobić bo w tym maxie nie mam jakiejś opcji albo nie umiem znaleść.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

pewnie masz włączonego mental raya- naciśnij F10, na samym dole jest roleta Assign Renderer, wybierz default scanline renderer i wtedy w edytorze materiałów musisz zmienić typ materiału z a&d na standard. A tak swoją drogą to polecam odpuścić scanline i wybrać jakiś lepszy render np mental ray...

Napisano

Ten tutorial jest z 2000 roku. Wykorzystano tam starą wersję scanline. Obecnie materiały mają już nieco inną strukturę. Jeśłi korzystasz z nowego 3ds maxa, zrób tak jak mówi piotrek: wciśnij F10 i wybierz z listy presetów jakiś preset z mental ray with GI. Jak zaznaczysz kulkę i wciśniesz M, wyskoczy ci edytor materiałów i tam masz do wyboru całą nową ich gamę, w której znajduje się również szkło. Nie trzeba tam nic kombinować. Wystarczy przypisać gotowy materiał do kulki :P

 

P.S.

Z twojego posta wnioskuję, że zaczynasz dopiero przygodę z maxem. Polecałbym więc na początek zapoznać się z podstawowymi technikami modelowania, a materiały i oświetlenie zostawić na potem. Jeśli tworzony przez ciebie model będzie miał "brzydką" topologię, to teksturowanie go będzie bardzo skomplikowane i może się ono okazać katorżniczą pracą. Lepiej więc zacząć od początku i uczyć się po kolei.

Ostatnio wyszedł bardzo fajny miniporadnik zdaje się z komputer ekspert czy czegoś takiego, można go dostać w kioskach i jest tam tutorial od zera jak stworzyć statek kosmiczny zarówno w maya, jak i 3ds max. Bardzo fajnie napisane. Myślę że warto na to wydać 20 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności