Napisano 13 Styczeń 201213 l Witam, chcę wam zaprezentować pracę, i poprosić o krytykę, głównie chodzi o światło. W MendalRayu. Użyłem SkyLight i Direct. Jakieś rady jak ustawić (co dokładnie jesli nie chodzi tylko o pozycję). Jestem początkujący więc proszę o nie posługiwanie się skrótami (ew. wyjaśnianie ich). To właściwie mój pierwszy render (wcześniej tylko modelowałem i próbowałem animować). O wyrozumiałość nie proszę, im więcej uwag tym lepiej (tylko poszę żeby się nie czepiać niepotrzebnych rzeczy ;) ).
Napisano 19 Styczeń 201213 l Jak dla mnie, największą bolączką Twojego renderu jest chyba ta wszechobecna, brudnozielona mgła. Rozumiem, że założeniem było utrzymanie w zielonej stylistyce, ale wygląda to jak po jakimś skażeniu. ;P Dla ukazania skali, przydałby się też DOF (głębia ostrości) - da to efekt makrofotografii. Pozwoliłem sobie na małą zabawę Twoim obrazkiem (jak coś to oczywiście usunę). Delikatna manipulacja krzywymi pokazała całą gamę barw. Zamiast zgniłej mamy teraz fajną kolorystykę - od zieleni po fiolety. Nie bój się tego pokazać i może spróbuj jakiegoś mocnego białego (ewentualnie o delikatnie niebieskim zabarwieniu) światła ;) PS Duży plus ode mnie za materiał i model ślimaka. :D PS2 Jeśli chcesz możesz jeszcze zmienić kolor grzybków, bo jest trochę zbyt podobny do koloru skorupy ślimaka. Skupisz tym bardziej uwagę na samym ślimaku.
Napisano 20 Styczeń 201213 l Wow, teraz to dopiero widać szczegóły i cały zamysł. Różnica kolosalna, możesz napisać jakie kroki z grubsza poczyniłeś by przemienić kopciuszka w królową...? :)