Skocz do zawartości

[3d max] Konwersja wielu obiektów w jeden


Gość posts

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jeśli moje pytanie jest banalne (bawię się 3ds'em pierwszy dzień) to z góry przepraszam ale szukałem i nie mogę znaleźć odpowiedniej funkcji. Otóż muszę napisać w C++/ OpenGl symulator kolejki i do tego potrzebuję wczytać model 3ds. Problem w tym, że pewne rzeczy takie jak np tor musza być jednym obiektem tak żeby mieć jeden środek, do czego zmierzam. Potrzebuję przekonwertować model składający się z 19 boxów w jeden obiekt o jednym środku , ale nie chodzi to to żeby połączyć obiekty funkcją attach gdyż on jedynie linkuje obiekty w jeden natomiast po zapisaniu sceny do formatu 3ds są one nadal suwerennymi boxami. Chodziłoby to to żeby przekonwertować obiekty na pojedyncze face'y czy jakieś linie a następnie utworzyć z nich suwerenny object złożony z faceów zachowując jednak teksturowanie obiektów. Help please :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie rozumiem do końca, chcesz żeby były jednym obiektem, jednocześnie nie chcesz bo nie chcesz attachować. Attachowanie nie linkuje tylko stworzy z tych obiektów właśnie jeden. Ale skoro mają być to nie zależne obiekty ale mają mieć jeden wspólny środek (pivot) w takim razie musisz przy alginować pivoty wszytkich obiektów do jakiegoś który ma środek tam gdzie chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie chcę attachować w każdym razie jak zrobiłem attach i zapisałem do 3ds'a to w edytorze 16-kowym widze nadal 19 oddzielnych obiektów i każdy ma swoją tablicę wierzchołków i strukturę. Chodzi mi to to żeby stworzyć jeden obiekt z jednym środkiem z 19 innych obiektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm napisałem już parser 3ds'a dzisiaj więc szkoda mi trochę tej pracy , próbowałem też funkcji assambly i widzę że dalej to samo :/ W scenie wszystko jest razem ale w 3ds'ie to są oddzielne obiekty:/

Wie ktoś w takim razie jak rozebrać box na ścianki lub trójkąty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności