Skocz do zawartości

ik rigging - problem


Bilay

Rekomendowane odpowiedzi

http://members.lycos.co.uk/bielsen/przekroj.jpg

 

witam

 

modeluje w 3ds max6 prasę, w którą następnie chciałbym tchnąć życie (link przedstawia przekrój tego ustrojstwa w bardzo dużym uproszczeniu, ale mam nadzieję że ułatwi wam zrozumienie moich kolejnych pytań).

 

Jeśli macie owy rysunek już na waszych monitorach to zaczynamy :)

 

PUNKT:

1 - górna część stołu, która porusza się w pionie

2 - w tym punkcie elementy prasy \"nożycowej\" poruszają się horyzontalnie (w poziomie)

3 - punkty w których \"nożyce\" są podczepione

4 - element siłownika (część ruchoma podczepiona do pary \"nożyc\" - przymocowanych na dole)

5 - miejsce w którym jest przymocowany siłownik

6 - cylinder, wałek, nazwijcie jak chcecie (utrzymuje \"nożyce\" w odpowiedniej geometrii)

9 - siłownik (nie musze chyba wyjaśniać jego powiązania :)

 

będe wdzięczny za każde sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nie widzę tu ani grama IK... to prosty układ na hierarchii... trzeba to sprytnie ustawić.. nie wiem czy trochę ekspresji się nie przyda (wire parameters...) ale myślę że niewiele...

Jak tylko znajdę chwilkę to rozpisze wszystko ładnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jet tak...

Dwa pliki dla Ciebie...

Na jpg opisałem gdzie co jest a w gifie widać jak się to rusza...

obiektem kontrolującym jest ta skośna rozpórka...

To, co pokazałem to tak na szybko schemat pokazujący metodę działania... to nie jest kompletny rig, jaki będzie Ci potrzebny... ale może w ten sposób pomogę i jednocześnie zachęcę do samodzielnej pracy :p

 

Opis hierarhii:

 

Do obracającego się ramienia dołączone są dwa Point Helpersy... jeden w połowie długości do podłączenia tłoka a drugi na szczycie.... (Attachement Constraint)

Do drugiego podlinowany jest dummy z wyłączoną możliwością rotacji... tylko pozycję przejmuje po Point Helpersie...

A do Dummy podłączony jest ten duży box na górze.. i dziedziczy tylko ruch w pionie...

 

A tłok jak to tłok.. jako początkowy punkt przyczepienia ma jednego Point Helpersa a jakko końcowy drugiego... i tyle..

na razie tyle :p

 

tu podaję link do animowanego gif'a

http://www.sitesled.com/members/kris_r23/prasa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://members.lycos.co.uk/bielsen/test_01.jpg

http://members.lycos.co.uk/bielsen/anim.mov (ok. 200Kb)

 

powyżej pic's + 2sec spot z tego co mam narazie "powiązane"

 

zrobiłem bardzo podobną metodą jaką podpowiedział mi Kris_R (thx za pointhelpersy) resztę wpasowałem w tutka w której koleś animuje "pistons'a" z użyciem "look at constraint"

 

teraz stoje przed problemem połączenia drugiej pary nożyc z pierwszą (w centralnym punkcie się łączą - jak nożyczki :P), z tymże para nożyc po prawej stronie jest zaczepiona w lewym-górnym rogu do podstawy stołu, a na dole porusza się w poziomie (jeśli macie problemy z wyobrażeniem tego sobie zapraszam do krótkiej animacji).

 

Kombinowałem już z "wire parameters" i nadal klops,

 

będe wdzięczny za każdą podopowiedź

 

pozdro600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności