florian Napisano 26 Luty 2003 Napisano 26 Luty 2003 Wiem, że pytanie lamerskie ale, czy modyfikator UVW Unwrap może służyć do precyzyjnego oteksturowywania skomplikowanych modeli czy tylko LOW POLY ? (pytanie zainspirowane tutorialem maxowym)
MareG Napisano 27 Luty 2003 Napisano 27 Luty 2003 Tesaurus: widze ze konkretna odpowiedz :) spox :) Od siebie dodam: ze jesli modelujesz w lowpoly, a nastepnie \"przechodzisz\" do hipoly przez meshsmoth, to smialo mozesz najpierw zastosowac UVW Unwrap (zanim dasz meshsmoth) - to takie dobre / ekonomiczne rozwiazanie poniewaz siateczki lowpoly zdecydowanie szybciej i latwiej sie edytuje unwrapem, poza tym masz wizualnie mniejszy balagan niz przy gestej siatce (takiej jak po meshsmocie). Siatka zageszczona meshsmothem po unwrapie zachowuje wszystkie ustalone wczesniej koordynaty mapowania - bez obaw! pozdr Marek [Edited on 27-2-2003 by MareG]
McsEb Napisano 3 Marzec 2003 Napisano 3 Marzec 2003 Originally posted by MareG ze jesli modelujesz w lowpoly, a nastepnie \"przechodzisz\" do hipoly przez meshsmoth, to smialo mozesz najpierw zastosowac UVW Unwrap (zanim dasz meshsmoth) [Edited on 27-2-2003 by MareG] kurcze mi cos to nie wychodziło i max mi sie wywalal przy przchodzeniu do meshsmooth, móglbys powiedziec jak to dokładnie sie robi ? [godz. 10:34] AD. OK. nie ważne, juz sobie poradziłem, po prostu robiłem nie ten meshmooth co potrzeba :) [Edited on 3-3-2003 by McsEb]
MareG Napisano 3 Marzec 2003 Napisano 3 Marzec 2003 juz tlumacze, choc w zasadzie to wszystko jest logicznie wg kolejnosci: create obj: > Edit Spline > Surface > Edit mesh ------- (teraz moze byc Collapse ALL = Editable Mesh ale nie musi) (moze byc takze conwert to Editable Poly jak chcesz) --------- teraz korekta siatki itd + podglad na Mesh Smoth ( wagi wierzcholkow i te sprawy) --------- teraz wywalam Mesh smoth i przypisuje: > UVW MAP > UVW Unwrap ---------- teraz koryguje / ustawiam koordynaty unwrapem - w trybie Lowpoly, bo Meshsmotha wywalilem przeciez:) nastepnie wkladam kolejny: > Edit Mesh oraz > Mesh Smoth nie zawalam stosu zeby w razie czego moc powrocic do Unwrapa w trybie lowpoly! A jak juz wszystko gra to Collapse ALL = Editable Mesh Oczywiscie jak zawalisz stos na koncu i przypiszesz jeszcze raz UVW Unwrap to koordynaty wyswietla ci sie tak samo jak zdefiniowales, tyle ze siatka bedzie zageszczona (po Meshsmocie). Zawsze tak robie jak juz musze jakis organiczny modelik zrobic, u mnie wszystko dziala - max nigdy nie \"protestowal\" przy takim trybie dzialan. pozdr Marek HAHA a ja nie zauwazylem Twojego dopisku, ze juz wszystko gra :) [Edited on 3-3-2003 by MareG]
McsEb Napisano 3 Marzec 2003 Napisano 3 Marzec 2003 tak czy inaczej dzieki za opis, przy okazji sie dowiedzialem ze po colapse max zapamietuje kordynaty mapowania :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się