DJSLOMA Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Witam. Wlasnie rozpoczynam tworzenie gotyckiego sklepienia wg tutorialu. Po krotce: Tworze Arc'a, mirroruje (kopia), lacze vertexy (fuse, weld), usuwam "nadlewke":), extrude, obracam o 90 stp tworzac kopie. [ATTACH=CONFIG]85773[/ATTACH] - obrazek z tutoriala Niestety gdy ide za instrukcja, Proboolean nie dziala jak nalezy. W moim projekcie calosc ZNIKA..... Jestem poczatkujacy, mam nadzieje ze podalem wszystkie informacje. Jesli cos pominąłem, to piszcie. Czy ktos wie jak rozwiazac ten problem ?
plugawy Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Może dlatego że obiekt jest jedno segmentowy? Spróbuj zwiększyć liczbe segmentów. A jesli nie podziała to spróbuj najpierw ProBooleanem połączyć a potem usunąć niepotrzebne polygony.
DJSLOMA Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Napisano 17 Kwiecień 2012 Hej dzieki za zainteresowanie. Niestety ten probooleand nie dziala jak powinien. Moze zanim go uzyje robie jakis blad, ktorego nie zauwazam, choc robie to krok w krok z tutkiem.... :( Moze ktos wie jaki amatorski bład popełniam ?
DEkoy Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 wiem z doświadczenia, że boolean i proboolean jest strasznie kapryśny, czasami ultra trudne obiekty potnie a czasami potknie się na najłatwiejszych. U mnie rozwiązaniem na 99% przypadków jest dodanie boolean (bez żadnego łączenia/ucinania!) przed proboolean, ewentualnie boolean -> edit poly -> proboolean (i wtedy tniesz)
deepyellow Napisano 17 Kwiecień 2012 Napisano 17 Kwiecień 2012 Ja unikam booleana w miarę możliwości - w Twoim przypadku polecam Ci użyć funkcji symmetry (2 razy) - pójdzie szybko i sprawnie i będzie można potem edytować.
DJSLOMA Napisano 18 Kwiecień 2012 Autor Napisano 18 Kwiecień 2012 Witam. Wyprobowalem wasze propozycje ale nadal nie moge osiagnac zamierzonego efektu.... Moze znacie tutorial o modelowaniu takiego sklepienia, innym sposobem ? Bede wdzieczny za linka !
deepyellow Napisano 18 Kwiecień 2012 Napisano 18 Kwiecień 2012 Tak jak pisałem wcześniej - zaczynając z poziomu kolebki dodaj modyfikator symmetry i obróć w nim gizmo o 45 stopni. Następnie zduplikuj ten modyfikator i obróć gizmo o 180 stopni. Efekt jak w załączniku.
Rekomendowane odpowiedzi