Skocz do zawartości

Podstawy modelowania - wskazówki


Mixu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Założyłem ten temat by dowiedzieć się jak modelujecie. Od czego zaczynacie, jakie macie swoje tricki ułatwiające wam pracę, jak najczęściej modelujecie, jakie metody preferujecie i co polecacie (wskazówki) początkującym przy modelowaniu.

Jest już temat "Początki z 3dsmaxem" ale tam jest raczej temat o zaczynaniu przygody z programem i z czego czerpać wiedzę, także mam nadzieję że temat się przyjmie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jako, że też dopiero zaczynam chętnie się podzielę moimi przemyśleniami.

Po pierwsze, nigdy nie zaczynam bez obrazka/obrazków do których mogę się odnieść. Czasem w mojej głowie rzeczy wydają się bardzo ładne, a gdy mogę to zobaczyć okazują się... nie takie, jakbym jednak chciał :P nie mówiąc już o tym, że w trakcie tworzenia ułożone w pamięci plany chyba dużo chętniej się ulatniają.

Poza tym, przygotowanie workspace'a. Na początku nie widziałem różnicy i jakkolwiek nie ułożyłem sobie okienek było źle. Z czasem znalazłem sobie "jedyną słuszną konfigurację", która z czasem okazała się niewygodna przy niektórych modelach. Schemat przód, góra, bok i perspektywa jest w wielu przypadkach wygodny, ale mogą być lepsze, co najpewniej zalezy od indywidualnych preferencji.

Dla mnie bardzo istotny jest czas - jeżeli nie zdobędę na modelowanie odpowiednio dużo czasu dla siebie, to nawet nie zaczynam, bo ledwie tkniętego modelu nie chce mi się tykać ponownie. No i warto uwzględnić morderstwo na potencjalnych przeszkadzaczach. Rozpraszanie rozprasza.

Zapisy - do jednego projektu zawsze tworzę osobny folder i zapisuję jeden projekt w różnych etapach w różnych plikach. Jeszcze mi się to nie przydało, ale w wielu innych dziedzinach bywało pomocne, gdy chciałem szybko wrócić do stanu poprzedniego.

Nigdy nie biorę wykonanego modelu za idealny. Bardzo chętnie gotowy model usuwam i tworzę go od nowa. Nie tylko pozwala mi to osiągnąć lepszy efekt, ale też lepiej zaznajamiam się z użytymi narzędziami etc.

 

edit:

Jednostki! Dużo łatwiej jest coś realnie odwzorować operując na realnych wielkościach, a przynajmniej tak mi się wydaje :)

Edytowane przez Necro
zapominalstwo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zadasz takie pytanie zajrzyj do działu 3DS Max gdzie stoi jak wół:

 

3ds Max - Tips & Tricks

 

Ok ale tutaj chodzi raczej o zestaw porad dla początkujących i na temat modelowania, tamten zaś jest ogólnie na temat programu i jego funkcji. I właśnie dzięki za wpis Necro, dał trochę do myślenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności