Edrahil Napisano 18 Kwiecień 2012 Share Napisano 18 Kwiecień 2012 Witam uprzejmie. Jako hobby tworzę model do gry, niestety wymaga on porządnego zrigowania ze szkieletem z gry. Jakoś trudno mi zrozumieć zasadę wg której trzeba łączyć vertexy z kośćmi, a i jeszcze trudniej mi zrozumieć czemu niektóre mają max. moc (są czerwone), a czemu niektóre mają najniższą moc (są niebieskie). Wszelka pomoc mile widziana (na życzenie mogę przesłać ten model). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smoku Napisano 19 Kwiecień 2012 Share Napisano 19 Kwiecień 2012 Nie zajmuję się skinowaniem, ale z tego co wiem kolory oznaczają wagi dla werteksów, czerwone są absolutnie przypięte do kości i bezwzględnie za nią podążają. Im bardziej kolor na werteksach topnieje (tracą wagę), tym mniej podążają one za kością. Czyli dajmy na to jak skinujesz rękę postaci w t-pose, to werteksy pod pachą znajdują się już w nie dużym władaniu kości przedramienia bo inaczej przy opuszczeniu ręki w dół werteksy pod pachą wgniotły by się. Zresztą sprawdź sam obadaj poczytaj o skinowaniu i vertex weight itp. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się