Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Przeczytałem z uwagą różne poradniki jak dobierać sprzęt oraz tematy w tym dziale, ale nie na wszystkie swoje pytania znalazłem odpowiedź, więc zakładam nowy wątek.

 

Chciałbym złożyć zestaw do 3000zł. Pracuję głównie w programach: 3ds max, Archicad, Autocad, SketchUp, uczę się renderingu. Oto co jak na razie wykombinowałem:

 

Procesor: Intel Core i7 2600. Myślałem jeszcze o Xeonie E3-1230, bo podobno jest polecany do sprzętu o takim przeznaczeniu. Ale dlaczego? We wszelkich testach wypada gorzej...

Karta graficzna: Zotac Geforce GTX 560 AMP

RAM: Geil Enhance Corsa 4x4GB 1600Mhz

Płyta główna: Asus P8268-V LX268

Dysk: OCZ Vertex 3 120GB. Ponadto używam pojemnego dysku zewnętrznego, więc na SSD byłby tylko system, potrzebne programy i pliki, na których aktualnie pracuję. Czy to w ogóle dobry pomysł? Czy dyski SSD faktycznie przyspieszają pracę? I przede wszystkim jak jest z ich niezawodnością? Zauważyłem, że sporo osób na tym forum narzekało na nie pod tym względem...

Zupełnie nie wiem jaki zasilacz i obudowę wybrać do tego zestawu. Doradzicie? ;)

 

Zestaw trochę przekracza 3000zł, więc proszę też o jakieś propozycje tańszych a niewiele gorszych podzespołów. Może GTX 460 zamiast 560? Być może wystarczy dysk 60GB? Nie śpieszy mi się też z zakupem, mogę wstrzymać się kilka miesięcy, jeśli w perspektywie jest jakiś spadek cen.

 

I najważniejsze dla mnie pytanie: Obecnie pracuję głównie na laptopie (core 2 duo 2,13Ghz, 4gb RAM, 9600M GT, system 32 bit) który mam wrażenie, że już trochę niedomaga i w dodatku są z nim ostatnio problemy techniczne. Ale czy zmiana sprzętu będzie dla mnie faktycznie bardzo odczuwalna? Przykładowo czy różnica w czasie renderowania będzie mniej więcej dziesięcioprocentowa czy na przykład pięciokrotna? Czy wyraźna będzie zmiana w płynności pracy w programach?

 

Bardzo proszę o pomoc :)

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak przejdziesz na architekturę 64-bitową to przede wszystkim znikną problemy z wielkością scen (chyba że takich dużych jeszcze nie miałeś przyjemności robić).

 

Nie powiem Ci dokładnie, specem od podzespołów nie jestem, ale różnica w czasach renderingów raczej 5-krotna :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności