Gość Liuxus Napisano 17 Maj 2012 Napisano 17 Maj 2012 Witam, W swojej pracy (projektant oświetlenia) wykorzystuję 3dsmaxa do projektowania iluminacji budynków (kościołów, willi, kamienic itd). Do tej pory wystarczył mi default scanline renderer. Niestety przyszło mi pracować na modelu, w którym wykorzystywany jest vray, więc i wszystkie materiały są "vrayowskie". Czy istnieje jakiś tutorial, w którym mógłbym się dowiedzieć jak renderować w vrayu aby wszystkie światła (IES) o zadanym strumieniu świetlnym na renderach wyglądały tak jak to będzie w rzeczywistości? W scanline rendererze robiłem to tak, że najpierw wstawiałem do sceny kilka free lightów imitujących nieboskłon nocną porą. Ustawiałem ich strumień tak aby poziom luminancji wynosił ok. 3-5 cd/m2 Poziom luminancji mogłem sprawdzać za pomocą pseudo color exposure control. Gdy osiągnąłem tą wartość ustawiałem tak jasność renderingu aby model był ledwo widoczny. Później wstawiałem IESy do oświetlenia elewacji z realnymi parametrami źródła światła. Po takim ustawienu rendering z logarithmic exposure control dawał efekty, które bardzo dobrze odzwierciedlały rzeczywistość (Próba terenowa dawała bardzo zbliżony efekt). Niestety z vrayem nie miałem wcześniej styczności i ta metoda w ogóle się nie sprawdza. Rendery wychodzą mi ciemne a światła nie świecą tak jak to by było w rzeczywistości. Ktoś ogarnia ten temat? Jakieś wskazówki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się