Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

W swojej pracy (projektant oświetlenia) wykorzystuję 3dsmaxa do projektowania iluminacji budynków (kościołów, willi, kamienic itd). Do tej pory wystarczył mi default scanline renderer. Niestety przyszło mi pracować na modelu, w którym wykorzystywany jest vray, więc i wszystkie materiały są "vrayowskie". Czy istnieje jakiś tutorial, w którym mógłbym się dowiedzieć jak renderować w vrayu aby wszystkie światła (IES) o zadanym strumieniu świetlnym na renderach wyglądały tak jak to będzie w rzeczywistości? W scanline rendererze robiłem to tak, że najpierw wstawiałem do sceny kilka free lightów imitujących nieboskłon nocną porą. Ustawiałem ich strumień tak aby poziom luminancji wynosił ok. 3-5 cd/m2 Poziom luminancji mogłem sprawdzać za pomocą pseudo color exposure control. Gdy osiągnąłem tą wartość ustawiałem tak jasność renderingu aby model był ledwo widoczny. Później wstawiałem IESy do oświetlenia elewacji z realnymi parametrami źródła światła. Po takim ustawienu rendering z logarithmic exposure control dawał efekty, które bardzo dobrze odzwierciedlały rzeczywistość (Próba terenowa dawała bardzo zbliżony efekt). Niestety z vrayem nie miałem wcześniej styczności i ta metoda w ogóle się nie sprawdza. Rendery wychodzą mi ciemne a światła nie świecą tak jak to by było w rzeczywistości.

Ktoś ogarnia ten temat? Jakieś wskazówki?

  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności