guru Napisano 21 Maj 2012 Napisano 21 Maj 2012 Hej wiem ze to kolejne pytanie o karte ale pytanie moje jest jakiego dostawce wybrac. Jest tego dosc duzo wiec nie bede wymienial. Posłuze sie przykladem bo np znalazlem wersje 580 MSI na ktora mam ochote ze wzgledu na mozliwosc OC. http://www.x-kom.pl/p/64318-karta-graficzna-pci-e-msi-gf-gtx580-1536mb-384bit-twin-frozr-ii-oc.html# Z kolei jest jeszcze Zoltac ktory oferuje tansza karte ale z 3GB pamieci. Szyna ta sama. http://www.x-kom.pl/p/70067-karta-graficzna-pci-e-zotac-gf-gtx580-3072mb-384bit.html# Tu troche zglupialem i chcialem sie doradzic jak sie kierowac wyborem bo ceny akurat wtym przypadku sa podobne ale znalazlem 580 za pona 2000pln.
blukazs Napisano 21 Maj 2012 Napisano 21 Maj 2012 Ja bym brał Gigabyte'a albo Asusa,(Jesli masz płytę od jednego z nich to prosty wybór :)) ewentualnie podkręcone EVGA.
guru Napisano 21 Maj 2012 Autor Napisano 21 Maj 2012 (edytowane) Wlasnie mnie ten zoltac kusi troche bo te 3gb sa. Ale z tego co czytam to i tak malo na render na GPU. To jeszcze jedno pytanie jak to jest z szyna i z tym nowym PCI-E 3.0. Bo widze ze nowa GTX 670 ma szyne 256bit ale za to ma PCI-E 3.0 a poprzednia arch FERMI miala niektore karty na szynie 380bit ale z kolei PCI-s 2.0 Co jest lepiej brac PCI-E 3 czy moze szybsza szyne. Czy myle pojecia i to to samo;/. Edytowane 21 Maj 2012 przez guru
blukazs Napisano 21 Maj 2012 Napisano 21 Maj 2012 http://pclab.pl/art49783.html 3gb zawsze lepsze niz 2... No to moze od razu 680 z 4 gb ?:P Ja juz sam głupieje, zastanawiam sie nad 670/570 albo radeonem 7870... Jakby nie bylo 670 ma 1344 CUDA Cores, 580 ma ich 512... w Renderowaniu to bedzie DUZA roznica raczej :/ Nie wiem jak wydajnosc 3d we viewporcie, w zasadzie to zalezy od programu i GŁOWNIE procka!
kitamo Napisano 23 Maj 2012 Napisano 23 Maj 2012 Ostatnio toczylismy tutaj dyskusje na temat wydajnosci obu kart w renderingu w vray rt. Prawda jest ze 680tki sa slabsze w opencl jednak ja nie widzialem roznicy miedzy 570 jesli chodzi o vray rt. Nie testowalem w innych programach ale pogromu sie nie spodziewam zwlaszcza ze zdania sa podzielone i z tego co widzialem na roznych portalach w opencl potrafi byc roznie. Czasem sa rownie wydajne jak 570 lub nawet 580 a czasem dostaja w dupe. Zalezy to glownie od tego jakim softem dysponujemy. Jesli chceez tylko do renderingu to i tak 3gb bedzie malo przy wiekszych scenach a jesli zamierzasz robic projekty ktore sa mniej wymagajace to pewnie i tqk roznicy wydajnosciowej podobnie jak ja nie zobaczysz. Takie moje zdanie. Jak chcesz jeszcze sobie pograc czasem to wybor jest oczywisty. Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
Quadysz Napisano 23 Maj 2012 Napisano 23 Maj 2012 Wg mnie firma nie gra az takiej roli, ja bym wybral cokolwiek z 3GB ramu, jest kilka propozycji, gainward phantom, evga, i inne. Nie bawilem sie powazniej w CUDaczne rzeczy tylko potestowalem i te 3GB na pewno daje wieksza swobode w budowaniu sceny niz 1.5GB, gdzies na necie wyczytalem ile poly na 1GB przypada ale nie pamietam, w irayu scene ok 6mln poly pociagnal. Ale tak jak Ci koledzy napisali, wieksze sceny i tak nie pojda, zalezy co bedziesz robil... Co do podkrecania... jakos nie widzialem u siebie wielkich roznic w wydajnosci, podkrecilem swoja do ok 950 (musialem spasowac bo w grach czasem sie grzala za mocno i potrafila sie zawiesic ;) ) i nei bylo jakos specjalnie szybciej takze nie wiem czy to brac jako wyznacznik... co do 580 vs 670 to sie nie wypowiem ;) ale ja bym chyba wzial 670 (ostatnio sie zdziwilem ze nie mozna do 580 podlaczyc 3 monitorow :(, tzn mozna ale dzialac beda dwa... a w serii 6x0 juz beda dzialac wszystkei trzy, dla mnie to tez jest jakas zaleta ;) ) greets
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się