Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Niedawno zacząłem zabawę 3ds maxem i czytając oraz oglądając tutoriale, natknąłem się na modyfikator Cloth. Postępując krok po kroku, tak jak w tutorialu chciałem uzyskać efekt "miękkiej" narzuty, jednak moje efekty są zupełnie inne, niż te pokazane w tutorialach przy identycznych ustawieniach (standardowych).

 

Standardowe ustawienia, tj. plane jako cloth, bez zmiany innych ustawień, oraz box jako collision obiect bez ruszania innych ustawień:

http://i46.tinypic.com/nfo9d3.jpg

 

Zmienione ustawienia boxa w Cloth, depth 2,5 ; offset 1,5:

http://i45.tinypic.com/yiatz.jpg

 

Jakby lepiej, ale daleko temu do efektu, który chcę uzyskać. Chodzi mniej więcej o coś takiego:

http://www.pycomall.com/images/P/01-92.jpg

 

Wystarczy wpisać w google image "3ds max cloth", te tkaniny tak ładnie leżą, a ta moja jest jakby sztywna.

 

Używam 3ds max 2012 x64 na Windowsie 7 x64.

 

Jakieś pomysły ?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jesli ustawienia sie zgadzaja, to sproboj dac wieksza skale, zrob obiekty 10 razy wieksze (nie skaluj tych co masz, tylko zrob nowe) i zobacz czy bedzie roznica.

Napisano
  • Autor
jesli ustawienia sie zgadzaja, to sproboj dac wieksza skale, zrob obiekty 10 razy wieksze (nie skaluj tych co masz, tylko zrob nowe) i zobacz czy bedzie roznica.

 

Próbowałem i tego, nie daje to żadnego rezultatu. Jednak pogooglowałem trochę i okazuję się, że problem tkwi w ustawieniach jednostek. Dokładnie nie doczytałem, ale problem tkwił w ustawieniach jednostek w modyfikatorze.

 

Standardowo było 0,1. Zmieniłem na 1,0 i śmiga jak należy.

 

8z423c.jpg

 

35871wn.jpg

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności