Azunai Napisano 11 Lipiec 2012 Napisano 11 Lipiec 2012 Mam obiekt Loft jak na poniższym obrazku i krzywą NURBS Curves. Jak "nałożyć" tą krzywą na ten obiekt ale nie chodzi mi o połączenie z obiektem Loft ale o to aby ta krzywa jak gdyby "położyła" się na tym obiekcie-tależu tak by była nadal krzywą typu NURBS Curves. ShapeMerge tutaj mi nie pomoże bo przenosi/kopiuje ją na tan obiekt i dalej nic z nią nie można zrobić.
Azunai Napisano 12 Lipiec 2012 Autor Napisano 12 Lipiec 2012 Ale masz na myśli spline jako wynik operacji czy jako krzywa początkowa? Bo jeżeli jako wynik operacji to może być. W każdym razie czy mógłbyś podać przepis jak to zrobić? Będę wdzięczny.
illusion Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 a skopiować sobie model, kopie przekonwertować do editable poly, później zaznaczyć krawędź, którą zaznaczyłeś powyżej i "create shape from selection" - usuwasz kopię i zostaje ci tylko wyjęta z obiektu krzywa, w kształcie identycznym z powierzchnią obiektu...
Azunai Napisano 12 Lipiec 2012 Autor Napisano 12 Lipiec 2012 O takim rozwiązaniu myślałem zanim napisałem posta. Ale pomyśl ile czasu zajmie zaznaczenie wszystkich edgów jeżeli siatka na którą będzie się nakładać spline'a będzie dużo bardziej zagęszczona, a krzywa początkowa bardziej skomplikowana… to byłoby co najmniej uciążliwe i nie efektywne. Tak do 20 kawałków to jeszcze ujdzie ale przy… hmm 100 to już tragedia. Ciekawi mnie jednak rozwiązanie miracha.
mirach Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 mi w zasadzie tez chodzilo o create shape from slecetion. Jesli dobrze pamietam to jesli nie bedziesz mial zadnej kawedzi zaznaczonej przed wykonaniem operacji jak shape merge, a potem wjedziesz w edit poly i wybierzesz edges to powinno byc odrazu zaznaczone, wiec odpadnie ci mase klikania i powinno byc dosc szybkie.
illusion Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 no baa, a skrót alt+L? zaznacza od razu edge po loopach i z głowy chyba
Rekomendowane odpowiedzi