Napisano 27 Sierpień 201212 l Chcę zrobić podłogę z desek. Mam 3 bitmapy tego samego rodzaju desek tylko z innym ułożeniem słojów itp. Bez jakiegoś pluginu raczej nie da się tych 3 bitmap "rozrzucić" po całej podłodze, tak żeby nie widać było powtarzalności tych samych desek (bitmap). Można ułożyć podłogę z boxów, tylko jak przypisać im losowo materiały ? A może robicie to w całkiem inny sposób...?
Napisano 27 Sierpień 201212 l http://www.cg-source.com/floorgenerator.php plus któreś z poniższych http://www.cg-source.com/multitexture.php, http://www.cg-source.com/uniquematerialids.php, http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/variance-multimaterial-v-1-4
Napisano 27 Sierpień 201212 l Stwórz płaszczyznę o wymiarach deski pojedynczej, powiel to na cała podłogę. Z atach'uj wszystkie te plany w jeden editable poly i nadaj modyfikator materialbyelement i tam ustaw ile procent jakiego materiału chcesz mieć. Oczywiście materiał multisub. np. wiecej info znajdziesz na pod wg szukania turoriali z hasłem materialbyelement http://designertoday.com/Tutorials/3ds.max/1692/MaterialByElement.Modifier.discreet.3ds.max.Tutorial.aspx
Napisano 28 Sierpień 201212 l Autor Dziękuje panowie, jeden i drugi sposób dobry, jeden i drugi ma swoje małe wady i zalety ale na pewno wykorzystam. Pozdrawiam
Napisano 29 Sierpień 201212 l Autor Na razie użyłem Material by element. Czy jest jakiś skrypt/plugin, odpowiednik Multitexture, ponieważ ten nie działa razem z mental rayem ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto