tetunio Napisano 27 Sierpień 2012 Napisano 27 Sierpień 2012 Chcę zrobić podłogę z desek. Mam 3 bitmapy tego samego rodzaju desek tylko z innym ułożeniem słojów itp. Bez jakiegoś pluginu raczej nie da się tych 3 bitmap "rozrzucić" po całej podłodze, tak żeby nie widać było powtarzalności tych samych desek (bitmap). Można ułożyć podłogę z boxów, tylko jak przypisać im losowo materiały ? A może robicie to w całkiem inny sposób...?
żółty Napisano 27 Sierpień 2012 Napisano 27 Sierpień 2012 http://www.cg-source.com/floorgenerator.php plus któreś z poniższych http://www.cg-source.com/multitexture.php, http://www.cg-source.com/uniquematerialids.php, http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/variance-multimaterial-v-1-4
Roju Napisano 27 Sierpień 2012 Napisano 27 Sierpień 2012 Stwórz płaszczyznę o wymiarach deski pojedynczej, powiel to na cała podłogę. Z atach'uj wszystkie te plany w jeden editable poly i nadaj modyfikator materialbyelement i tam ustaw ile procent jakiego materiału chcesz mieć. Oczywiście materiał multisub. np. wiecej info znajdziesz na pod wg szukania turoriali z hasłem materialbyelement http://designertoday.com/Tutorials/3ds.max/1692/MaterialByElement.Modifier.discreet.3ds.max.Tutorial.aspx
tetunio Napisano 28 Sierpień 2012 Autor Napisano 28 Sierpień 2012 Dziękuje panowie, jeden i drugi sposób dobry, jeden i drugi ma swoje małe wady i zalety ale na pewno wykorzystam. Pozdrawiam
tetunio Napisano 29 Sierpień 2012 Autor Napisano 29 Sierpień 2012 Na razie użyłem Material by element. Czy jest jakiś skrypt/plugin, odpowiednik Multitexture, ponieważ ten nie działa razem z mental rayem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się