Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ostatnio się zastanawiałem, czy nie da się zrobić czegoś takiego:

 

Mamy np. płaszczyznę i na niej stawiamy cylinder, a potem dajemy go w dół, aby przecinał się z płaszczyzną. Na cylindrze ustawiamy specyficzny materiał. I moje pytanie jest takie:

 

Czy jest taki materiał / shader, który sprawi że cylinder będzie niewidoczny, a do tego fragment płaszczyzny który z nim się przecina, również będzie niewidoczny ? Czyli efekt byłby taki jak po operacji boolinowskiej, ale bez psucia geometrii (:

 

Skoro da się wstawić materiał, który sprawi, że w miejscu cylindra będzie przezroczyste miejsce na wyrenderowanym obrazku, to może jest i taki, który umożliwia to co opisałem powyżej ?

  • Wyświetleń 650
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności