Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam problem z kanałem alfa, ponieważ nie zawiera on nieba i nie mogę znaleźć rozwiązania. Wygląda to tak, że niebo zapisuje mi się razem z budynkiem. Zaczyna sie ono trochę wyżej niż koniec mojej sceny i przezroczysty po zapisaniu jest tylko ten obszar jakby pomiędzy niebem i końcówką sceny a niebo traktowane jest jak normalny element renderu.

 

Scene ustawiłem tak:

- w materiałach zrobiłem vray hdri i dodałem mape

- światło to vray light dome, i tam w slot texture przeciągnąłem tą mape

- tak samo przeciągnałem w render/environment

- pliki zapisuje jako .png z kanałem alfa

 

i teraz takie ustawienie wszystkiego wydawało mi się, że jest ok. Po nieudanym zapisie próbowałem bez mapy w slocie environment, z kanałem alfa, bez kanału, przez frame buffer, bez frame buffera itp. i zawsze zapisuje mi się razem z niebem. Ja nie mam pomysłu gdzie szukać rozwiązania, które pewnie jest dość proste.

 

Ćwiczę sobie różne sposoby oświetlania, wcześniej świeciłem samym hdri, vraysunem i nie miałem problemów z alfą.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności