Napisano 17 Wrzesień 201212 l Witam Mam problem z kanałem alfa, ponieważ nie zawiera on nieba i nie mogę znaleźć rozwiązania. Wygląda to tak, że niebo zapisuje mi się razem z budynkiem. Zaczyna sie ono trochę wyżej niż koniec mojej sceny i przezroczysty po zapisaniu jest tylko ten obszar jakby pomiędzy niebem i końcówką sceny a niebo traktowane jest jak normalny element renderu. Scene ustawiłem tak: - w materiałach zrobiłem vray hdri i dodałem mape - światło to vray light dome, i tam w slot texture przeciągnąłem tą mape - tak samo przeciągnałem w render/environment - pliki zapisuje jako .png z kanałem alfa i teraz takie ustawienie wszystkiego wydawało mi się, że jest ok. Po nieudanym zapisie próbowałem bez mapy w slocie environment, z kanałem alfa, bez kanału, przez frame buffer, bez frame buffera itp. i zawsze zapisuje mi się razem z niebem. Ja nie mam pomysłu gdzie szukać rozwiązania, które pewnie jest dość proste. Ćwiczę sobie różne sposoby oświetlania, wcześniej świeciłem samym hdri, vraysunem i nie miałem problemów z alfą.
Napisano 17 Wrzesień 201212 l pewnie uzywasz maxa, ale chyba jest tak samo wiec wejdz w opcje domeLight'a i zaptaszkuj INVISIBLE.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto