Skocz do zawartości

Crash max-a po osiągnieciu 4GB Ramu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Spotkała mnie dziwna sytuacja. Nie wiem z jakiego powodu i w jaki sposób, renderując scenę pod Vray-em 2.20 w 3ds max (2009 jak i 2013). Obojętnie co bym nie kombinował i jakie miał ustawienia jak wykorzystanie Ramu procesu 3dsmax.exe skoczy do 4GB bez żadnego ostrzeżenia wywala do pulpitu ( w kompie mam 12GB Win 7 x64 max i Vray też ). Najfajniejsze jest to że ta sama scena na laptopie z 4GB RAM renderuje się bez problemu i wykorzystanie przez nią ramu nie skoczy wyżej niż 2,5 GB.

 

- Jeśli chodzi o optymalizację ustawień i sceny to już wszystko próbowałem co jest możliwe

- To nie pierwszy raz po dłuższej pracy prawie z każdą większą scena się tak dzieje, ale po lekkiej optymalizacji, zmergowaniu do nowej sceny i utworzeniu nowego pliku zwykle było ok. Tutaj nic nie dział usuwanie nodów tworzenie sceny po postu nic.

- Tak w scenie jest Displacement, ale w scenach w których nie go nie było też czasami wywalało.

 

Przeszukałem wszystkie możliwe wątki i tematy na internecie związane z wywalaniem max-a, ale wszystkie odnosiły się do 32 bitowego systemu, braku ramu, albo nie wystarczających ustawień związanych z Dynamic Memory limit w Vray-u, u mnie niestety to coś innego i niestety nie wiem co.

 

Już mi się wyczerpały pomysły może ktoś z was spotkał się z czymś podobnym, albo ma jakiś pomysł.

 

Aha, tak robiłem testy pamięci kilkom programami, stresy duperele osiągi i nic nie wykazało wszystko super dział aż huczy, pagefile.sys jest wystarczający i też próbowałem to zmieniać na wiele sposobów, ale nic to nie zmienia no i jeszcze tworząc na szybko scenę z około 1 bilion poly nie wywalił max-a wykorzystał cały dostępny ram i sporo pliku stronicowania, ale nie wywaliło.

 

Pozdrawiam Nowi

 

Edit.

 

Jak jakimś dziwnym trafem uda mi się przekroczyć tą barierę 4GB to już renderuje normalnie, mogę zatrzymywać render startować na nowo dodawać i modyfikować scenę, ale po restarcie max-a i Widowsa już nie rusza. Kasowałem plik 3dsmax.ini (bo tak gdzieś mi poradzili), ale raz zadziała a później już nie. Tak jak bym coś zapamiętywało jak próbuje oszukać system i sposób uruchomienia dział tylko raz. Skany antywirusowe nie wykazał żadnych wirusów, ani żadnych tym podobnych śmieci, rejestr przeskanowany i wyczyszczony tak jak wszystkie pliki tymczasowe itp.

Edytowane przez Nowi
  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Doinstalowales wszystkie poprawki i service packi do 3dsmax ? mi tak robilo się bez nich także, scena już po załadowaniu do vievportu się wywalala mimo ze na innym kompie smigalo.

Napisano

No to ciekawostka w sumie, a probowales wyjac jedna kosc i zobaczyć na 8GB ram ? To jak bardzo max podczas renderingu i pracy rozpycha się w ramie zależy od jej całkowitej ilości, dlatego na tym kompie z 4gb miałeś zajęte niby 2,5gb. Sam projekt zajmuje z pewnoscia znacznie mniej niż te 2,5GB.

 

W jakiej konfiguracji masz te 12GB ? 3 kosci czy 4 kostki ?

Napisano

Tak próbowałem, przemieniać kości w różnej konfiguracji 4GB, 8GB, 12GB. Mam 6 kości razy 2GB wiec trochę tych konfiguracji było, ale nie miało to żadnego wpływu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności