tetunio Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 (edytowane) Robię wizkę gdzie chciałbym później np w photoshopie za okno wstawić jakiś tam ogródek. Więc ustawiam w materiale (mental ray) transparency propagates alpha chanel. I wszystko działa. Chciałbym jednak kontrolować również odbicia w obrazie (szkło z obrazkiem umieszczonym tuż za nim). Tu opcja transparency propagates alpha chanel mi nie działa. Robią mi się białe kwadraty na obrazie, za pewne odbicia skylight portali w oknach. Dla uściślenia, to w szkle od obrazu odbija się ten materiał z ustawionym transparency propagates alpha chanel. Jak to ogarnąć, żeby mieć za oknem i na tym moim obrazie mniej więcej to samo ? Edytowane 27 Listopad 2012 przez tetunio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 wyrenderuj wszystkie szkla osobno czarne bez alphy tylko z odbiciami (reflection pass) Pozniej w photoshopie naloz na render z mieszaniem "screen", chyba ze renderujesz w 32 bitach to linear dodge. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetunio Napisano 27 Listopad 2012 Autor Share Napisano 27 Listopad 2012 wyrenderuj wszystkie szkla osobno czarne bez alphy tylko z odbiciami (reflection pass) Pozniej w photoshopie naloz na render z mieszaniem "screen", chyba ze renderujesz w 32 bitach to linear dodge. Dzięki działa, ale w tym przypadku akurat potrzebuje kontrolować część odbić (to co na renderze na obrazach jest na biało). Bo reszta to wnętrze, które chciałbym zostawić w odbiciach. Chodzi mi o to żeby te białe pola zapełnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 aaa nie widzialem wczesniej obrazka :) Nie jestem pewny czy w maxie jest to samo nazewnictwo co w maya ale zrob tak.. za oknem zamiast portal light dajesz plane ze zdjeciem ogrodu i na cala scene dajesz czarny surface shader a na szklo obrazkow daj czarny shader tylko z odbiciem 100% tak jak pisalem wczesniej i photoshopie screen. Bedziesz mial widok za oknem i odbicia tego widoku w szybkach. Pamietaj jednak ze jak bedziesz renderowal podstawowy beauty pass. to wylacz te odbicia (dodasz je pozniej razem z refl pass). DObrze jest zebys sie nauczyl tak pracowac. Pozniej o wiele to ulatwia. Renderowanie wszystkiego na raz jest pozniej strata nerwow i czasu i pracy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetunio Napisano 27 Listopad 2012 Autor Share Napisano 27 Listopad 2012 O to mi chodziło :) Powolutku jak zaczynają mi te wizki jako tako wychodzić, to zaczynam trochę dzielić te rendery. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się