Skocz do zawartości

Kanał Alpha


tetunio

Rekomendowane odpowiedzi

Robię wizkę gdzie chciałbym później np w photoshopie za okno wstawić jakiś tam ogródek. Więc ustawiam w materiale (mental ray) transparency propagates alpha chanel. I wszystko działa. Chciałbym jednak kontrolować również odbicia w obrazie (szkło z obrazkiem umieszczonym tuż za nim). Tu opcja transparency propagates alpha chanel mi nie działa. Robią mi się białe kwadraty na obrazie, za pewne odbicia skylight portali w oknach. Dla uściślenia, to w szkle od obrazu odbija się ten materiał z ustawionym transparency propagates alpha chanel. Jak to ogarnąć, żeby mieć za oknem i na tym moim obrazie mniej więcej to samo ?

 

testhi.jpg

Edytowane przez tetunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

wyrenderuj wszystkie szkla osobno czarne bez alphy tylko z odbiciami (reflection pass) Pozniej w photoshopie naloz na render z mieszaniem "screen", chyba ze renderujesz w 32 bitach to linear dodge.

 

Dzięki działa, ale w tym przypadku akurat potrzebuje kontrolować część odbić (to co na renderze na obrazach jest na biało). Bo reszta to wnętrze, które chciałbym zostawić w odbiciach. Chodzi mi o to żeby te białe pola zapełnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa nie widzialem wczesniej obrazka :) Nie jestem pewny czy w maxie jest to samo nazewnictwo co w maya ale zrob tak..

 

za oknem zamiast portal light dajesz plane ze zdjeciem ogrodu i na cala scene dajesz czarny surface shader a na szklo obrazkow daj czarny shader tylko z odbiciem 100% tak jak pisalem wczesniej i photoshopie screen.

 

Bedziesz mial widok za oknem i odbicia tego widoku w szybkach. Pamietaj jednak ze jak bedziesz renderowal podstawowy beauty pass. to wylacz te odbicia (dodasz je pozniej razem z refl pass).

 

DObrze jest zebys sie nauczyl tak pracowac. Pozniej o wiele to ulatwia. Renderowanie wszystkiego na raz jest pozniej strata nerwow i czasu i pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności