Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Robię wizkę gdzie chciałbym później np w photoshopie za okno wstawić jakiś tam ogródek. Więc ustawiam w materiale (mental ray) transparency propagates alpha chanel. I wszystko działa. Chciałbym jednak kontrolować również odbicia w obrazie (szkło z obrazkiem umieszczonym tuż za nim). Tu opcja transparency propagates alpha chanel mi nie działa. Robią mi się białe kwadraty na obrazie, za pewne odbicia skylight portali w oknach. Dla uściślenia, to w szkle od obrazu odbija się ten materiał z ustawionym transparency propagates alpha chanel. Jak to ogarnąć, żeby mieć za oknem i na tym moim obrazie mniej więcej to samo ?

 

testhi.jpg

Edytowane przez tetunio

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 938
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wyrenderuj wszystkie szkla osobno czarne bez alphy tylko z odbiciami (reflection pass) Pozniej w photoshopie naloz na render z mieszaniem "screen", chyba ze renderujesz w 32 bitach to linear dodge.

Napisano
  • Autor
wyrenderuj wszystkie szkla osobno czarne bez alphy tylko z odbiciami (reflection pass) Pozniej w photoshopie naloz na render z mieszaniem "screen", chyba ze renderujesz w 32 bitach to linear dodge.

 

Dzięki działa, ale w tym przypadku akurat potrzebuje kontrolować część odbić (to co na renderze na obrazach jest na biało). Bo reszta to wnętrze, które chciałbym zostawić w odbiciach. Chodzi mi o to żeby te białe pola zapełnić

Napisano

aaa nie widzialem wczesniej obrazka :) Nie jestem pewny czy w maxie jest to samo nazewnictwo co w maya ale zrob tak..

 

za oknem zamiast portal light dajesz plane ze zdjeciem ogrodu i na cala scene dajesz czarny surface shader a na szklo obrazkow daj czarny shader tylko z odbiciem 100% tak jak pisalem wczesniej i photoshopie screen.

 

Bedziesz mial widok za oknem i odbicia tego widoku w szybkach. Pamietaj jednak ze jak bedziesz renderowal podstawowy beauty pass. to wylacz te odbicia (dodasz je pozniej razem z refl pass).

 

DObrze jest zebys sie nauczyl tak pracowac. Pozniej o wiele to ulatwia. Renderowanie wszystkiego na raz jest pozniej strata nerwow i czasu i pracy :)

Napisano
  • Autor

O to mi chodziło :) Powolutku jak zaczynają mi te wizki jako tako wychodzić, to zaczynam trochę dzielić te rendery. Dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności