mmichalak Napisano 14 Sierpień 2004 Napisano 14 Sierpień 2004 Mam problem z konwersja do formatu obj. Obecnie pracuję na 3dsmax 6 bez service packa(po instalacji tego ostatniego miałem jeszcze częstsze zawieszanie programu). Nie wiem czemu ale pliki obj mają czasami dziwne współrzędne tekstur - parametr vt - zamiast w przedziale od 0 do 1 potrafią przyjmować wartości ujemne :( Czy ktoś wie może w jaki sposób zapisywane są współrzędne tekstur w maxie ? Dodam, że konwersje przeprowadzam przy pomocy Max2Obj exportera, jednocześnie korzystam raczej z prostych metod teksturowania : Multi/Sub-Object, UVW Map Modifier i przypisanie do konkretnych polygonów, czasem unwrap UVW. Probowałem wcześniej z konwersją do 3ds (dodatkowy plus to zapis animacja w formacie) ale i ten nie jest pozbawiony wad - losowa liczba vertów po konwesji :D I to jeszcze korzystając z exportera dostarczonego przez Discreet :/ A może to jednak ja popełaniam błąd : w jaki sposób najlepiej robić modele do gry (engine opengl) coś na pograniczu low/high poly jak nakładać tekstury - może sprobować oddzielnego programu A co byście doradzili odnośnie animacji tych modeli. Narazie jeszcze cały czas szukam ale jaki program/format byłby najodpowiedniejszy - koniecznie z open sourcową specyfikacja formatu. Trochę się rozpisałem :] Dzięki za odpowiedz MMichalak
mmichalak Napisano 14 Sierpień 2004 Autor Napisano 14 Sierpień 2004 Ok teraz rozumiem dlaczego współrzędne tak się zachowywały. Dzięki za odpowiedź Aleksander. Może jeszcze ktoś podzieliłby się swoim experiences na temat konwersji modeli z maxa do własnego enginu opartego na opengl. Mam tu na myśli jaki format stosować jako przejściowy do własnego, obj zapewnia tylko przechowywanie v,vt,vn,oraz f. A co jeśli chciałbym przenieść animację - nadal wacham się nad bone czy frame animation ? Pozdrawiam MMichalak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się