Napisano 14 Sierpień 200420 l Mam problem z konwersja do formatu obj. Obecnie pracuję na 3dsmax 6 bez service packa(po instalacji tego ostatniego miałem jeszcze częstsze zawieszanie programu). Nie wiem czemu ale pliki obj mają czasami dziwne współrzędne tekstur - parametr vt - zamiast w przedziale od 0 do 1 potrafią przyjmować wartości ujemne :( Czy ktoś wie może w jaki sposób zapisywane są współrzędne tekstur w maxie ? Dodam, że konwersje przeprowadzam przy pomocy Max2Obj exportera, jednocześnie korzystam raczej z prostych metod teksturowania : Multi/Sub-Object, UVW Map Modifier i przypisanie do konkretnych polygonów, czasem unwrap UVW. Probowałem wcześniej z konwersją do 3ds (dodatkowy plus to zapis animacja w formacie) ale i ten nie jest pozbawiony wad - losowa liczba vertów po konwesji :D I to jeszcze korzystając z exportera dostarczonego przez Discreet :/ A może to jednak ja popełaniam błąd : w jaki sposób najlepiej robić modele do gry (engine opengl) coś na pograniczu low/high poly jak nakładać tekstury - może sprobować oddzielnego programu A co byście doradzili odnośnie animacji tych modeli. Narazie jeszcze cały czas szukam ale jaki program/format byłby najodpowiedniejszy - koniecznie z open sourcową specyfikacja formatu. Trochę się rozpisałem :] Dzięki za odpowiedz MMichalak
Napisano 14 Sierpień 200420 l Autor Ok teraz rozumiem dlaczego współrzędne tak się zachowywały. Dzięki za odpowiedź Aleksander. Może jeszcze ktoś podzieliłby się swoim experiences na temat konwersji modeli z maxa do własnego enginu opartego na opengl. Mam tu na myśli jaki format stosować jako przejściowy do własnego, obj zapewnia tylko przechowywanie v,vt,vn,oraz f. A co jeśli chciałbym przenieść animację - nadal wacham się nad bone czy frame animation ? Pozdrawiam MMichalak
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto