Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem z konwersja do formatu obj. Obecnie pracuję na 3dsmax 6 bez service packa(po instalacji tego ostatniego miałem jeszcze częstsze zawieszanie programu). Nie wiem czemu ale pliki obj mają czasami dziwne współrzędne tekstur - parametr vt - zamiast w przedziale od 0 do 1 potrafią przyjmować wartości ujemne :(

 

  • Czy ktoś wie może w jaki sposób zapisywane są współrzędne tekstur w maxie ?

Dodam, że konwersje przeprowadzam przy pomocy Max2Obj exportera, jednocześnie korzystam raczej z prostych metod teksturowania : Multi/Sub-Object, UVW Map Modifier i przypisanie do konkretnych polygonów, czasem unwrap UVW. Probowałem wcześniej z konwersją do 3ds (dodatkowy plus to zapis animacja w formacie) ale i ten nie jest pozbawiony wad - losowa liczba vertów po konwesji :D I to jeszcze korzystając z exportera dostarczonego przez Discreet :/

 

A może to jednak ja popełaniam błąd :

 

  • w jaki sposób najlepiej robić modele do gry (engine opengl) coś na pograniczu low/high poly
  • jak nakładać tekstury - może sprobować oddzielnego programu

A co byście doradzili odnośnie animacji tych modeli. Narazie jeszcze cały czas szukam ale jaki program/format byłby najodpowiedniejszy - koniecznie z open sourcową specyfikacja formatu.

 

Trochę się rozpisałem :]

Dzięki za odpowiedz

 

MMichalak

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ok teraz rozumiem dlaczego współrzędne tak się zachowywały. Dzięki za odpowiedź Aleksander.

Może jeszcze ktoś podzieliłby się swoim experiences na temat konwersji modeli z maxa do własnego enginu opartego na opengl. Mam tu na myśli jaki format stosować jako przejściowy do własnego, obj zapewnia tylko przechowywanie v,vt,vn,oraz f.

A co jeśli chciałbym przenieść animację - nadal wacham się nad bone czy frame animation ?

 

Pozdrawiam

MMichalak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności